ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کالبدشکافی دوربین هواوی پی 30 پرو
تکنولوژی

کالبدشکافی پی ۳۰ پرو مهندسی جذاب لنزهای دوربین را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

لنز تله فوتوی هواوی پی 30 پرو بی شک انقلابی در زمینه دوربین گوشی های هوشمند محسوب میشود. دوربین هواوی پی 30 پرو با استفاده از یک سیستم پریسکوپی نوآورانه اما به شدت ساده قدرت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

لنز تله فوتوی هواوی پی 30 پرو بی شک انقلابی در زمینه دوربین گوشی های هوشمند محسوب میشود. دوربین هواوی پی 30 پرو با استفاده از یک سیستم پریسکوپی نوآورانه اما به شدت ساده قدرت زوم بی نظیر 5 برابری اپتیکال برای کاربران به ارمغان آورد.

حال به کمک کانال یوتیوبی «JerryRigEverything» قادریم برای اولین بار به طرز کار دوربین این موبایل نگاهی داشته باشیم. زک نلسون با باز کردن ماژول لنز تله فوتوی این دستگاه ثابت کرده می توان یک لنز تله فوتو و آینه را در بدنه ی یک تلفن همراه بسیار باریک تعبیه کرد. دوربین هواوی پی 30 پرو بزرگنمایی را به حدی رسانده که در دنیای تلفن های هوشمند بی سابقه است.

با اینکه پریسکوپ نشان داده شده در کالبدشکافی به نظر زیاد بزرگ نیست، اما هواوی برای جا دادن آن در بدنه پی 30 پرو مجبور شده لنزها را خلاف حالت معمولشان قرار دهد؛ در حالت عادی لنزهای دوربین به شکل عمودی بین بدنه پشتی و سنسور جای میگیرند. اما ضخامت موبایل های امروزی ظرفیت جای دادن تعداد لنزهای مورد نیاز برای یک دوربین تله فوتو را ندارند، زیرا هرچه زوم اپتیکال بالاتری بخواهیم به تعداد عدسی های بیشتری نیاز پیدا میکنیم و دوربین برجستگی قابل توجهی از بدنه پیدا خواهد کرد.

دست یابی به زوم اپتیکال 10 تا 15 برابری در موبایل ها غیر ممکن نیست

برای حل این مشکل هواوی راه حل هوشمندانه ای در پیش گرفته. این شرکت با چرخاندن جهت چینش عدسی ها و قرار دادنشان در راستای عرض بدنه قادر شده تعداد بیشتری لنز در پی 30 پرو جای دهد و در نتیجه دست یافتن به زوم 5 برابری ممکن شده. این شرکت نهایتا با الهام از طرز کار پریسکوپ با استفاده از یک آینه نور را به سمت سنسور هدایت کرده است.

چینش دوربین هواوی پی 30 پرو
جهت چینش متفاوت لنزها در دوربین سوم هواوی پی 30 پرو

در ویدئوی ابتدای مطلب میبینیم هواوی 30 تا 40 درصد عرض بدنه موبایل را به ماژول تله فوتو اختصاص داده. با این حساب میتوان نتیجه گرفت در صورت استفاده از لنزهای بیشتر و اختصاص دادن فضای کافی، دست یافتن به زوم اپتیکال 10 الی 15 برابری نیز در موبایل ها ممکن است.

دوربین هواوی پی 30 پرو دو قابلیت فوق العاده ی عکسبرداری عالی در نور کم و زوم 5 برابری بدون افت کیفیت را در کنار هم ارائه میدهد. تنها مشکل عدم امکان استفاده همزمان از این دو قابلیت است. اگرچه میتوان امیدوار بود تولیدکنندگان در آینده گوشی های هوشمند را به لنزهای تله فوتوی بزرگتر و سنسورهای قدرتمندتر مجهز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    قشنگ میشه برای جاسوسی ازش استفاده کرد?

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    زوم 50xش رو دیدم پشماش ریخت

مطالب پیشنهادی