ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه شبکه 5G بریتانیا
تکنولوژی

توسعه شبکه 5G بریتانیا به هواوی واگذار می شود

ترزا می، نخست وزیر انگلستان با هواوی قراردادی امضا کرده که به واسطه ی آن این شرکت به توسعه بخش های غیر اصلی شبکه 5G بریتانیا مشغول خواهد شد. به گزارش نشریه تلگراف این بخش ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

ترزا می، نخست وزیر انگلستان با هواوی قراردادی امضا کرده که به واسطه ی آن این شرکت به توسعه بخش های غیر اصلی شبکه 5G بریتانیا مشغول خواهد شد. به گزارش نشریه تلگراف این بخش ها شامل توسعه آنتن ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز شبکه خواهند بود.

این تصمیم با اعتراض بسیاری از سیاستمداران بریتانیایی مواجه شده زیرا آنان معتقدند روابط هواوی با دولت چین میتواند شهروندان بریتانیایی را در برابر حملات سایبری دولتی و جاسوسی آسیب پذیر کند.

توسعه شبکه 5G بریتانیا
بسیاری کشورها هواوی را به همکاری با دولت چین متهم کرده اند

جرمی فلمینگ رئیس بخش ارتباطات دولت بریتانیا که قبلا هم به دفعات درباره تهدیدات حملات سایبری از طرف چین و روسیه هشدار داده اخیرا در گردهمایی سازمان های جاسوسی کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند و آمریکا در گلاسکو بر موضع خود پافشاری کرده است. علیرغم اعتراضات دیگری نیز که کارمندان این سازمان مطرح کرده اند سازمان امنیتی بریتانیا چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرد ریسک استفاده از تجهیزات هواوی برای توسعه شبکه 5G بریتانیا قابل کنترل است.

تصمیم خانم می خلاف نظر متحدانش است

تصمیم خانم می به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که کاملا برخلاف نظرات متحدان بریتانیاست. دونالد ترامپ پس از ملزم کردن شرکت های آمریکایی به تحریم تجهیزات هواوی فشارها روی متحدانش برای اتخاذ تصمیم مشابه را افزایش داده است. استرالیا و نیوزیلند نیز به دنبال همین جریانات استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را در خاک کشورشان ممنوع کرده اند و کانادا نیز مشغول سنجیدن جوانب اتخاذ چنین تصمیمی است.

هواوی اما مانند بسیاری شرکت های چینی که به همکاری با دولت چین متهم میشوند این اتهامات را رد کرده و گفته دسترسی های این کشور به خاک خودش محدود میشود. تلاش های دولت چین برای جاسوسی از کاربران منجر شده بسیاری از شرکت های چینی مانند شیائومی و زد تی ای به اقدامات مشابهی متهم شوند کما اینکه اخیرا دولت آمریکا کمپانی زد تی ای را نیز مورد تحریم قرار داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بهترین کار رو کرد، ترامپت احمق میخواد با کار ها شرکت های آمریکایی رو قالب کنه به اروپا

مطالب پیشنهادی