ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

توصیه های تیم کوک برای تصمیم گیری درست در نشست 100 Summit

تیم کوک مدیر شرکت اپل روز سه شنبه در رویداد 100 Summit روزنامه تایم بیان کرد که وقتی صحبت از تصمیم گیری در زمینه مسائلی همچون حریم شخصی، حقوق بشر و محیط زیست بشود، او ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

تیم کوک مدیر شرکت اپل روز سه شنبه در رویداد 100 Summit روزنامه تایم بیان کرد که وقتی صحبت از تصمیم گیری در زمینه مسائلی همچون حریم شخصی، حقوق بشر و محیط زیست بشود، او سعی خواهد کرد به جای خوشایند سهام داران و مشتریان، قدم برداشتن در راه درست را ملاک قرار دهد.

او در این باره گفته است :

خودم را محدود به این نمی کنم که ممکن است عملکردم مورد قبول دیگران نباشد. من اعتقاد دارم در نهایت ما بیشتر به خاطر پایبندی به ارزش ها و اعتقاداتمان مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت. در این صورت فکر می کنم حتی اگر مردم مخالفتی داشته باشند باز هم قدردان خواهند بود. ما بر روی حقوق آنها تمرکز خواهیم کرد نه بر روی سیاست گذاری های رایج.

تیم کوک درباره نقش شرکت های بزرگ در روند سیاست نیز صحبت کرد. به عقیده او تنها دولت ها نیستند که در حل مشکلات جهان تاثیرگذارند بلکه در برخی از موضوعات، شرکت ها نیز باید وارد عرصه شوند. او توضیح داد که اگر شرکت اپل در مورد موضوعی دید درستی داشته باشد، بر روی مواضعش پافشاری خواهد کرد. مسائلی از قبیل تغییرات آب و هوا، مهاجرت و تحصیل در این دسته قرار می گیرند.

پیشتر هم اپل به خاطر اتخاذ موضع در مسائلی مثل مهاجرت، سیاست های تجارت با چین و مسائل اجتماعی دیگر، مورد حمله ترامپ قرار گرفته بود.

تیم کوک

مدیر عامل اپل همچنین در مورد روند کنترل صنعت تکنولوژی صحبت کرد.

باید صادق باشیم و اعتراف کنیم روشی که در پیش گرفته ایم پاسخگو نیست. تکنولوژی باید کنترل شود چرا که در حال حاضر مثال های زیادی از آسیب های وارد به جامعه دیده می شود.

اخیرا غول های دنیای تکنولوژی با اتهام انتشار گسترده و محافظت نکردن از اطلاعات کاربران رو به رو شده و کوک قبلا نیز در این مورد اظهارنظر کرده است. البته او گفته که تحت کنترل گرفتن این دنیای وسیع کار راحتی نیست چرا که جامعه تجاری آمریکا همه کنترل ها و تنظیمات را از نوع بد می داند و رو به رو شدن با چنین طرز تفکری سخت خواهد بود.

رویداد 100 Summit هر ساله با حضور افراد تاثیر گذار و به میزبانی روزنامه تایم برگذار می شود و هدف آن آشنایی با مسیریست که افراد مهم حوزه های مختلف برای رسیدن به پیشرفت های بزرگ طی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی