ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکامپ بیست و پنجم نگاه ویژه‌ای به حیطه کاری توان یابان خواهد داشت

سال گذشته بود که رویداد توان تک در الکامپ برگزار شد و توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند؛ رویدادی که به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران قرار است ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سال گذشته بود که رویداد توان تک در الکامپ برگزار شد و توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند؛ رویدادی که به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران قرار است در سال جدید و همزمان با بیست و پنجمین دوره الکامپ، در ابعادی بزرگتر و با نگاهی توسعه یافته برگزار شود.

«محمد باقر اثنی عشری» در نشست خبری سازمان نصر پیرامون نمایشگاه الکامپ سال جاری، تاریخ برگزاری این نمایشگاه را ۲۷ لغایت ۳۰ تیرماه عنوان کرد و با اشاره به اینکه ربع قرن از عمر الکامپ گذشته است؛ افزود: «امسال این نمایشگاه به سطح بالاتری رسیده و احتمالا فضای گسترده‌تری نسبت به سال گذشته برای برپایی آن اختصاص یابد.»

اثنی عشری تاکید کرد که تمامی رویدادهای برپا شده در سالیان گذشته الکامپ برقرار بوده و از هم اکنون پیش ثبت نام بازدیدکنندگان، خبرنگاران و غرفه‌داران آغاز شده است. او با اشاره به رویداد توان تک سال گذشته، آن را رویدادی موفق خواند و تاکید کرد که برگزاری توان تک با دید خیریه همراه نبوده و در آن یک نگاه کاملا حرفه‌ای و تجاری به توان‌یابان حوزه ICT شده است:

«ما در این رویداد می‌خواهیم برای افرادی که به دلایل گوناگون دارای معلولیت‌های مختلفی هستند، کارآفرینی کنیم و آنها را در بازار به مردم بشناسانیم. امسال این بخش توسعه پیدا می‌کند و ضمن اینکه فضای بیشتری در اختیار آن قرار خواهد گرفت، نگاه ما نیز عمیق‌تر خواهد بود و افرادی چون ناشنوایان و روشن‌دلان را نیز در حیطه این رویداد قرار خواهیم داد. هدف ما این است که برای این عزیزان نیز کارآفرینی کرده و آنها را در بازار بشناسیم.»

به گفته اثنی عشری سازمان نصر همچنین به استارت آپها و مجموعه‌هایی که در زمینه توان یابان خدماتی انجام دهند، حمایت‌هایی انجام خواهد داد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به بخش الکام گیمز نیز آن را رویدادی کاملا تجاری معرفی کرد و تاکید کرد که این بخش نیز در فضای گسترده‌تری نسبت به فضای ۶۰۰ متری سال گذشته برگزار خواهد شد: «ما در الکام گیمز به بازیگرانی که در زمینه گیم و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت تجاری دارند نگاه داریم و نه به محتوای بازی‌ها. نمایشگاه‌های دیگری برای محتوای بازی‌ها در طول سال برگزار می‌شود و رسالت الکامپ چیز دیگری است.»

او همچنین به بخش جدید الکام جابز اشاره کرد و آن را یک موضوع مهم دانست. به گفته اثنی عشری نزدیک به ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته‌های IT از مشکل بی‌کاری رنج می‌برند و سازمان نصر این وظیفه را بر خود می‌بیند که با برپایی الکام جابز بخش کوچکی از این معضل را برای جوانان حوزه IT حل کند:

«در الکام جابز با شرکتی که پیش‌تر در این زمینه فعالیت داشته همکاری داریم و شرکت‌های متنوع می‌توانند درخواست نیرو کنند و بازدیدکنندگان واجد شرایط در این فرصت‌های شغلی ثبت نام کنند.»

به گفته مسئولین برگزار کننده الکامپ بیست و پنجم، دولتمردان و تیم‌های خارجی نیز در این رویداد شرکت خواهند کرد و افراد و استارت آپهایی از کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق در الکامپ امسال حضور خواهند داشت. همچنین مقرر شده که هم پنل‌هایی برای معرفی شرکت‌های برتر فناورانه ایرانی به این کشورها برقرار شود و هم اینکه تورهای بازدیدی برای حضار خارجی ترتیب داده شود تا آنها از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ فناورانه کشور بازدید به عمل آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی