ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 13
تکنولوژی

iOS 13 آیپد را یک قدم به جایگزین شدن با لپ‌تاپ نزدیک‌تر می‌کند

اپل سالهاست ادعا می‌کند که آیپد می‌تواند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌ باشد، اما حقیقت امر این است که شرایط فعلی این دیوایس، سیستم عامل iOS و ویژگی‌های مالتی تسکینگ آن به حد کافی مطلوب نیستند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اپل سالهاست ادعا می‌کند که آیپد می‌تواند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌ باشد، اما حقیقت امر این است که شرایط فعلی این دیوایس، سیستم عامل iOS و ویژگی‌های مالتی تسکینگ آن به حد کافی مطلوب نیستند که بتوان روی آیپد به عنوان یک وسیله کار حرفه‌ای حساب باز کرد.

با این وجود، به نظر می‌رسد که شرایط با انتشار iOS 13 به همین شکل باقی نمانده و دستخوش تغییر خواهد شد. فدریکو ویتیچی، سردبیر وبسایت مک‌استوریز در آخرین برنامه پادکست این سایت موسوم به Connected ادعا کرده که اپل پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد را به iOS 13 اضافه می‌کند. البته ویتیچی در این پادکست منبع اصلی خبر خود را فاش نکرده، اما اشاره نموده که این خبر از «منابع مختلف» به گوش او رسیده است.

مدتی پس از انتشار این ادعا، یک برنامه‌نویس ایرلندی به نام استیو تروتون-اسمیت هم ادعای ویتیچی را تصدیق کرد و اعلام نمود که او نیز شایعات مرتبط با پشتیبانی آی او اس بعدی از ماوس و ترکپد را شنیده است. طبق شایعات، ماوس می‌تواند از طریق پورت USB نوع C به آیپد متصل شود اما در عین حال همچنان می‌توانید از نمایشگر لمسی دستگاه برای پیشبرد کارهایتان استفاده کنید.

اگر اخبار اپل را دنبال می‌کنید، احتمالا در مورد پروژه مارزیپان این شرکت چیزهایی شنیده‌اید. اپل با این پروژه بلندپروازانه قصد دارد که دیوارهای جداکننده دو پلتفرم iOS و macOS در توسعه اپلیکیشن‌ها را از میان بردارد تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپ‌های خود را به طور همزمان و به صورت یکپارچه برای دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ اپل توسعه بدهند.

با توجه به اهداف این پروژه، پشتیبانی از ماوس در آیپد امر چندان دور از انتظاری به نظر می‌رسد. اما با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده هنوز نمی‌توان در مورد قطعیت این موضوع اظهار نظر کرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که اپل برای iOS 13 چه برنامه‌هایی در سر دارد. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های مورد انتظار در این نسخه سیستم عامل شما را به مطالعه این مقاله دیجیاتو دعوت می‌کنیم.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی