ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جان مک آفی
تکنولوژی

چرا جان مک آفی از افشای هویت بنیان‌گذار بیت کوین عقب نشست؟

جان مک آفی از بنیان‌گذاران صنعت نرم‌افزارهای ضد ویروس و فعال حوزه فناوری که در سال های اخیر مشکلاتی هم با مراجع قانونی داشته، تصمیم داشت در روزهای پیش رو هویت ساتوشی ناکاموتو (فرد یا ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۸

جان مک آفی از بنیان‌گذاران صنعت نرم‌افزارهای ضد ویروس و فعال حوزه فناوری که در سال های اخیر مشکلاتی هم با مراجع قانونی داشته، تصمیم داشت در روزهای پیش رو هویت ساتوشی ناکاموتو (فرد یا گروهی که بیت کوین را توسعه داده) را افشا کند که گویا فعلاً از انجام چنین کاری منصرف شده است.

مک آفی که قرار بود هویت ساتوشی ناکاموتو را در مصاحبه با بلومبرگ فاش کند، در توییتی اظهار داشته که این کار تلاش های او برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده و دادگاهی شدن را بر باد خواهد داد.

ناکاموتو که در سال های اخیر به سرخط اخبار بیت کوین تبدیل شده و شایعات زیادی درباره هویت واقعی او در محافل مختلف پیچیده، به اعتقاد برخی افراد یک گروه حرفه ای بوده و عده ای دیگر هم معتقدند که وی فوت شده است؛ با این حال جان مک آفی می گوید ساتوشی یک مرد ساکن ایالات متحده است.

هویت ساتوشی ناکاموتو همواره در هاله‌ای از ابهام بوده است

مک آفی گفته: «من با ناکاموتو صحبت کردم و او از برنامه ام برای افشای هویتش اصلاً خوشحال نیست.» البته برخی رفتارهای اخیر مک آفی موجب از دست رفتن اعتبار وی در محافل بین المللی شده؛ با این وجود وی اظهار کرده که به عنوان یک متخصص امنیتی فعال (موضوعی که اکثراً فراموش می شود) ید طولایی در تعقیب هکرها داشته و درباره هویت ساتوشی ناکاموتو می توان به او اعتماد کرد.

هویت ساتوشی ناکاموتو
دوریان ناکاموتو

نکته جالب درباره ماجرای ناکاموتو، گزارش مجله نیوزویک در سال 2014 است که یک فیزیکدان اهل کالیفرنیا به نام دوریان ناکاموتو را به عنوان بنیانگذار بیت کوین معرفی کرده بود که این شخص همان موقع مسئله را کلاً تکذیب کرد.

لازم به ذکر است که بر اساس برخی گزارشات، ساتوشی ناکاموتو در حال حاضر بیش از 1 میلیون بیت کوین در اختیار دارد که بخش قابل توجهی از بازار 17.6 میلیون بیت کوین موجود بوده و با توجه به ارزش روز، قیمت 5.6 میلیارد دلاری خواهد داشت.

گفتنی است در حال حاضر جان مک آفی درگیر مسائل حقوقی متعددی است و اظهار داشته با توصیه وکیلش ماریو گری، فعلاً برای جلوگیری از دردسرهای قانونی بیشتر و دیپورت شدن به ایالات متحده (مک آفی در باهاما به سر می برد)، از افشای هویت واقعی بنیانگذار بیت کوین خودداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • E.A
    E.A | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چون حرف مفت زده بود البته تو چیزای زیادی درست حرف زده بود ولی تو این موضوع قمپوز در کرده

  • علی
    علی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    قبلا که گفته بودند یک تیم در یکی از سازمانهای اطلاعاتی آمریکا بیت کوین را ابداع کرده!

مطالب پیشنهادی