ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثر انگشت نوکیا 9 با بسته آدامس فریب می‌خورد [به روز رسانی]

اخیراً برای تلفن‌های هوشمند نوکیا 9 به روز رسانی سیستم عامل جدیدی ارائه شده که مشکلاتی برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوکیا 9 پیور ویو به وجود آورده است. در حال حاضر به راحتی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۵

اخیراً برای تلفن‌های هوشمند نوکیا 9 به روز رسانی سیستم عامل جدیدی ارائه شده که مشکلاتی برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوکیا 9 پیور ویو به وجود آورده است. در حال حاضر به راحتی می‌توان این سیستم را فریب داد و با هر انگشت یا وسیله‌ای مثل بسته آدامس قفل آن را باز کرد.

۲۹ فروردین ماه امسال به روزرسانی سیستم عامل جدیدی (نسخه v4.22) برای گوشی‌های نوکیا 9 پیور ویو ارسال شده و از آن زمان به بعد کاربران زیادی پس نصب این به روزرسانی دچار مشکل شده‌اند.

این به روز رسانی قرار بود که ماژول حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوکیا 9 را تقویت کند تا دیگر نیازی نباشد کاربران با انگشتشان فشار زیادی به نمایشگر وارد کنند. با این حال ویژگی یاد شده نه تنها بهبود نیافته بلکه اکنون می‌توان با هر انگشت یا وسیله‌ دیگری نظیر جعبه آدامس، حسگر اثر انگشت را به آسانی فریب داد و قفل گوشی را باز کرد.

نوکیا 9

اکنون ویدیوهای زیادی از مشکلات پیش آمده برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد آپدیت v4.22 کلاً دقت حسگر اثر انگشت این موبایل را به شدت پایین آورده است.

در حال حاضر کاربران مشکلات زیادی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوکیا ۹ پیدا کرده‌اند. از طرفی آپدیت جدید مشکلات کلی برای این سیستم به وجود آورده و از سوی دیگر نسخه v4.21 سیستم عامل این موبایل نیز ایرادات زیادی دارد و نمی‌توان به آن نیز اعتماد کرد. علاوه بر این پیشتر نیز گزارشاتی درباره‌ی ناکارآمدی حسگر اثر انگشت این موبایل منتشر شده بود.

نمایندگان برند نوکیا هیچ اظهارنظری در این زمینه نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست که مشکلات پیش آمده برای سیستم احراز هویت این موبایل چه زمانی حل خواهد شد. بنابراین بهتر است صاحبان نوکیا 9 پس از نصب به روز رسانی سیستم عامل جدید، از پین کد یا پسورد برای قفل کردن موبایل بهره ببرند.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 3 اردیبهشت 1398]

 

به روز رسانی:

HMD Global برند مالک گوشی های نوکیا اعلام کرده که در حال بررسی موضوع است. به نظر می رسد این شرکت موفق نشده شرایط مشکل پیش آمده را شبیه سازی کند و به همین دلیل از شخصی که با اشکال مواجه شده، درخواست کرده گوشی خود را برای تست تحویل داده و نمونه دیگری دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    کلا این نوکیا رییییی ..... د با این نوکیا ۹ش

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    من اين خبرو ديروز خوندم،

    احتمال فعال بودن تشخيص چهره در پشت صحنه است....

    با اين حال در همون انجمن از كاربرا خواسته بود كه براي شما هم پيش مياد يا نه... ولي كسي نگفته بود همچنين مشكلي داره

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

      والا من غیر از این ویدیو، چند تا توییت متنی دیدم که از نوکیا خواستن یه فکری به حال این حسگر اثر انگشت نوکیا ۹ بکنه! البته فعلا که نوکیا با این به روز رسانی خودش نه تنها مشکلی رو حل نکرده بلکه قضیه رو بدتر کرده. باید ببینیم بالاخره عاقبت این تکنولوژی تو گوشی های این برند چی میشه

      • Gol pesar
        Gol pesar | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

        بله، قبل از بروزرساني اغلب از سرعتش كمي شاكي بودن كه ميل داره زمان بيشتري رو به تشخيص بگذرونه...

        ولي اين موضوع ديگه اي هست...احتمالا تو بروزرساني براي افزايش سرعت سيستم تشخيص چهره رو هم در كنارش فعال كرده...شايد البته... معمولا hmd به زودي پاسخ ميده..

        به متني كه من جاي ديگه خوندم توجه كنيد:

        وب سایت NokiaMob با تعدادی از صاحبان نوکیا ۹ PureView ارتباط برقرار کرده و از آنها خواسته که دستگاه مورد علاقه خود را برای این موضوع آزمایش کنند. بعضی از آنها گفته اند که به روز رسانی اخیر، فرایند خواندن اثر انگشت را سریعتر کرده و اثر انگشت های ثبت نام نشده (حداقل در دستگاه آنها) خوانده نمی شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

        هنوز نمی دانیم این مساله تا چه میزان گسترده بوده، اما بعضی از افراد اين خطا را گزارش داده اند. اما سیستم تشخیص چهره که در پس زمینه نیز اجرا می شود، می تواند مظنون اصلی برای این موضوع باشد

مطالب پیشنهادی