ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تایم‌لپس جدید ناسا نحوه اتصال فضاپیما به ایستگاه فضایی بین المللی را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

یک ویدیو تایم‌لپس از سمت اکانت رسمی توییتر ایستگاه فضایی بین المللی منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه فضاپیما به این مکان متصل می‌شود. در این ویدیو ما شاهد فضاپیما بدون سرنشین Northrup Grumman Cygnus ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

یک ویدیو تایم‌لپس از سمت اکانت رسمی توییتر ایستگاه فضایی بین المللی منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه فضاپیما به این مکان متصل می‌شود.

در این ویدیو ما شاهد فضاپیما بدون سرنشین Northrup Grumman Cygnus هستیم که با بازوی مستقل نورثروپ به ماژول Unity ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود. بر اساس گفته‌های بلاگ ناسا، این فضاپیمای باربری بیش از ۳۴۴۷ کیلوگرم تحقیقات و منابع را به ایستگاه فضایی آورده است. این تحقیقات شامل آزمایشاتی با محوریت تاثیر فضا روی سیستم ایمنی بدن و پیری رگ‌ها است.

فضاپیمای سیگنوس روز چهارشنبه از بخش شرقی ویریجنا با موشک Antares راه خودش را آغاز کرد. این فضاپیما تا روز اول مرداد در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهد ماند و بعد از ماموریت ۹ ماهه‌ای را برای راه‌اندازی ماهواره‌ها و دفع زبالات با سوزندان آن‌ها آغاز خواهد کرد. سیگنوس به 4 فضاپیمای متصل به ایستگاه فضایی بین المللی پویسته که همه آنها روسی هستند.

در آینده‌ای نزدیک این ایستگاه مهمان‌های بیشتری خواهد داشت. ناسا قصد تا ربات‌های خودشارژ به خصوصی به نام Astrobees (زنبور‌های ستاره‌ای) را به فضا بفرستد. این ربات‌ها فضانوردان را در انجام کارها و آزمایشات روزانه یاری خواهند کرد.

همچنین، قرار است اولین فضانورد اماراتی در تاریخ ۳ مهر با استفاده از موشک روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود. این فضانورد هم‌اکنون در روسیه در حال طی کردن مراحل آموزشی حضور در فضا است.

طی ماه‌های اخیر، دانشمندان ناسا متوجه شده‌اند که ایستگاه فضایی بین المللی به نوعی باکتری ناقل بیماری آلوده شده است و بیشتر ارگانیسم‌هایی که در عرشه این ایستگاه تکثیر پیدا کرده‌اند ظاهرا نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند. پژوهشگران در تلاش هستند تا با انجام آزمایش‌های مختلف ریشه این مشکلات را شناسایی و آن‌ها را رفع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی