ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صدای افکت ویندوز
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۵ وبسایت برتر برای دانلود افکت صوتی ویندوز

اگر از کاربران ویندوز باشید احتمالا با صداهایی که در این سیستم عامل پخش می‌شود آشنایی دارید. مثل صدایی که هنگام روشن کردن سیستم عامل به گوش می‌رسد یا صدای خاصی که نشان‌دهنده‌ی کم بود ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

اگر از کاربران ویندوز باشید احتمالا با صداهایی که در این سیستم عامل پخش می‌شود آشنایی دارید. مثل صدایی که هنگام روشن کردن سیستم عامل به گوش می‌رسد یا صدای خاصی که نشان‌دهنده‌ی کم بود شارژ باتری لپ‌تاپ است. به طور کلی به این آهنگ‌های کوتاه افکت‌های صوتی ویندوز گفته می‌شود.

اگر اهل تنوع باشید ممکن است از شنیدن صداهای یکسان خسته شوید و حتی بخواهید بسیاری از آن‌ها را تغییر دهید. تغییر افکت صوتی ویندوز همانند عوض کردن تصویر پس زمینه امکان پذیر است.

در این مطلب قصد داریم به چگونگی تغییر افکت صوتی ویندوز بپردازیم و همچنین ۵ وبسایت برتر را معرفی کنیم که می‌توانید صداها و آهنگ‌های مناسبی را به عنوان جایگزین پیدا کرده و آن‌ها را دانلود کنید.

چگونه افکت صوتی ویندوز را تغییر دهیم

انجام این کار در ویندوز 10 به سادگی انجام می‌شود. شما قادرید صداهای مختلف موجود را ویرایش کنید یا به طور کلی یک افکت جدید تولید کنید. برای شروع کلید‌های ترکیبی Windows + I را بزنید تا وارد تنظیمات شوید. سپس به مسیر Settings > System > Sound > Sound control panel رفته و سپس روی تب Sounds کلیک کنید.

افکت صدای ویندوز

در این پنجره و در بخش Program Events رویداد‌های مختلف ویندوز را مشاهده می‌کنید که هرکدام یک صدای خاص دارند. روی یکی از رویداد‌ها کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Browse را بزنید و افکت صدای مد نظر خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید این کار را برای همه‌ی رویداد‌های مختلف انجام دهید. بعد از پایان کار از زیر Sound Scheme گزینه‌ی Save As را انتخاب و یک نام برای مجموعه صدای خود انتخاب کنید. با این کار نه تنها صداهای پیش فرض از بین نمی‌روند بلکه می‌توانید هر زمان که خواستید به راحتی صدا ها را تغییر دهید.

بهترین منابع برای دانلود افکت صوتی ویندوز

حالا که به خوبی متوجه چگونگی تغییر افکت صدا شدید حالا زمان آن رسیده که با بهترین منابع و وبسایت‌هایی که در زمینه‌ی ارائه‌ی افکت صوتی ویندوز فعالیت می‌کنند آشنا شوید تا قطعه کلیپ‌های صوتی مد نظر خود را بیابید.

به این نکته توجه داشته باشید که شما برای این کار تنها می‌توانید از فایل‌های صوتی با پسوند wav. استفاده کنید. اگر می‌خواهید از کلیپ‌های صوتی ساخته شده‌ی خودتان استفاده کنید احتمالا بیشترشان دارای فرمت mp3 باشند. پیش از آنکه این نوع کلیپ‌های صوتی را انتخاب کنید باید حتما فرمتشان را به wav تغییر دهید.

در ادامه با ۵ منبع بسیار خوب برای دانلود کلیپ‌های صوتی مناسب برای ویندوز آشنا خواهید شد:

۱. FindSounds

یکی از منابع بسیار خوب برای دانلود کلیپ‌های صوتی وبسایت FindSounds است؛ چرا که منبع یاد شده از سرتاسر وب به دنبال کلیپ‌های صوتی می‌گردد. تنوع قطعه‌های صوتی ارائه شده در این وبسایت به شدت زیاد است و به خوبی نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد.

وبسایت FindSounds بیش از ۱۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در حال پیشرفت است. برای استفاده از آن کافیست از بخش جستجو به دنبال افکت صدای مد نظر خود بگردید.

۲. Freesound

افکت صدای ویندوز

وبسایت Freesound یکی از فعالان این حوزه است و سبک کاری آن به گونه‌ایست که کاربران از سرتاسر جهان به صورت روزانه به دیتابیس عظیم آن کلیپ‌های صوتی جدیدی اضافه می‌کنند. این موضوع باعث شده تا این منبع یکی از پربارترین وبسایت‌ها برای دانلود کلیپ‌های صوتی لقب بگیرد.

یکی از مزیت‌های این سایت آن است که برای یافتن فایل‌های با پسوند wav. می‌توانید به راحتی نتایج جستجوی خود را بر اساس فرمت مرتب سازی کنید و تنها فایل‌های wav را مشاهده نمایید. همچنین اگر از کلیپ‌های منتشر شده توسط کاربری خاص خوشتان بیاید، می‌توانید با دنبال کردن او از آخرین فعالیت‌های وی در Freesound با خبر شوید.

۳. freeSFX

وبسایت freeSFX معمولا قطعه‌های صوتی خاصی را منتشر می‌کند. این قطعه‌های صوتی به طور خاص مربوط به مسائل مختلفی می‌شوند. مثلا صدای قطار، صدای رعد و برق و صدا های خاص و قابل توجه دیگری که ممکن است به ذهنتان خطور کند. در freeSFX همچنین می‌توانید بخش‌های کوتاه و رایگانی از آهنگ‌های معروف را پیدا کنید.

۴. SoundBible

افکت صدای ویندوز

با استفاده از وبسایت SoundBible می‌توانید از بین هزاران قطعه‌ی صوتی منتشر شده به دنبال موارد مورد نظر خود بگردید. از طرفی این وبسایت به طور هفتگی با اضافه شدن کلیپ‌های صوتی جدید به روزرسانی می‌شود.

اگر قطعه‌ی مورد نظر خود را نیافتید می‌توانید با پرداخت هزینه یکی از اعضای ثابت این وبسایت شوید و در بخش خاصی از SoundBible درخواست خود را مطرح کنید. البته با توجه به دیتابیس عظیم این وبسایت بعید است که کلیپ صوتی مد نظرتان را از بین آرشیو پربار Sound Bible پیدا نکنید.

۵. BBC Sound Effects

احتمالا با نام رادیو BBC آشنا باشید. این رادیو از سال ۱۹۲۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز موفق شده بیش از ۱۶ هزار قطعه‌ی صوتی مختلف را جمع آوری کند. بنابراین احتمالا اگر سری به این وبسایت بزنید بعید است نتوانید قطعه‌ی صوتی مد نظر خود را پیدا کنید.

استفاده از بخش جستجو و دسته بندی بسیار مناسب در این وبسایت به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی کلیپ‌های صوتی مد نظر خود را بیابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی