ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت یک میلیارد دلاری علیه اپل به علت بازداشت اشتباه یک دانش آموز

به لطف سیستم تشخیص چهره اپل که در فروشگاه هایش از آن به منظور شناسایی سارقان استفاده می کند، اکنون با یک شکایت یک میلیارد دلاری روبه رو شده است. به گزارش نیویورک پست،در سال گذشته، ...

میلاد کریمی
نوشته شده توسط میلاد کریمی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۰:۴۹

به لطف سیستم تشخیص چهره اپل که در فروشگاه هایش از آن به منظور شناسایی سارقان استفاده می کند، اکنون با یک شکایت یک میلیارد دلاری روبه رو شده است.

به گزارش نیویورک پست،در سال گذشته، 1200 دلار از محصولات اپل، از فروشگاه هایش در شهر بوستون به سرقت رفته است. ظاهرا سارق با استفاده از مدرک شناسایی دزدیده شده ای که متعلق به یک دانش آموز 18 ساله به اسم عثمان باه است، اقدام به احراز هویت خود و ورود به افروشگاه های اپل کرده است. مدرک شناسایی مورد استفاده، شامل عکس کاربری نبوده، اما تمام اطلاعات شخصی فرد را دربر داشته است. سارق چندین بار به این روش اقدام به دزدی در ایالات دلاویر، منهتن و نیوجرسی کرده است.

در ماه ژوئن، باه احضاریه ای از دادگاه شهر بوستون دریافت کرده و در روز 29 نوامبر توسط پلیس نیویورک دستگیر شد. این درحالیست که افسر مرتبط با این پرونده پس از بازبینی فیلم های ثبت شده از فروشگاه های اپل متوجه شد که شخص مورد نظر هیچ شباهتی به مظنون پرونده یعنی عثمان باه ندارد.

تصویر مرتبط

باه معتقد است که اپل از سیستم تشخیص چهره موجود در فروشگاه هایش برای ارتباط دادن چهره سارق موردنظر به اطلاعات شخصی وی استفاده کرده است. به همین دلیل، وقتی سارق اقدام به سرقت از فروشگاه های دیگری کرده، انگشت اتهام به سوی باه دراز شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، شکایت 1 میلیارد دلاری که اپل با آن مواجه شده است با موضوع " فشار عصبی و ناراحتی شدید" فرد متهم یعنی باه در جریان است. شرکت اپل در این پرونده از یک شرکت متخصص در حوزه امنیت به نام ISI کمک خواهد گرفت.

همه اتهامات علیه باه جز پرونده مربوط به نیوجرسی رد شده است. همچنین با توجه به اظهارات باه، وی در زمان سرقت از شهر بوستون، در جشن فارغ التحصیلی اش در منتهن حضور داشته است. اپل ممکن است به خاطر استفاده از تکنیک تشخیص چهره در فروشگاه هایش و نیز دسترسی و استفاده از اطلاعاتی که توسط این سیستم جمع آوری می شود، با شرایط دشواری روبه رو شود، زیرا کاربران معتقدند که این به نوعی نقض حریم خصوصی افراد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی