ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیر عامل اپیک گیمز از تنها شرط برای توقف عرضه انحصاری بازی‌ها گفت

یکی از موضوعاتی که در چند ماه اخیر جنجال‌های بسیاری به پا کرد، عرضه انحصاری بازی‌ها از سوی فروشگاه اپیک بود. بازخوردهای منفی گیمرها تا به اینجای کار ثمر بخش نبوده است و در آینده ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

یکی از موضوعاتی که در چند ماه اخیر جنجال‌های بسیاری به پا کرد، عرضه انحصاری بازی‌ها از سوی فروشگاه اپیک بود. بازخوردهای منفی گیمرها تا به اینجای کار ثمر بخش نبوده است و در آینده شاهد انتشار عناوین انحصاری بیشتری از طریق این فروشگاه خواهیم بود.

البته در این بین گروهی از گیمرها و صاحبنظران به دفاع از سیاست‌های فروشگاه اپیک پرداخته و آن را در بلند مدت به نفع صنعت بازی سازی می‌دانند. این گروه معتقدند فروشگاه استیم در چند سال اخیر تسلط بسیاری روی پلتفرم پی سی داشته و همین مسئله نیز باعث شد تا درخواست‌های کاربران و سازندگان بازی‌ها از سوی مدیران آن جدی گرفته نشود.

مخالفان سیاست‌های فروشگاه اپیک نیز دلایل خود را دارند. به عقیده این افراد، اقدامات مدیران اپیک باعث می‌شود تا شرایطی شبیه به بازار کنسول‌ها ایجاد شده و کاربران پلتفرم پی سی از یکدیگر جدا شوند.

فروشگاه اپیک
Control، جدیدترین ساخته استودیو رمدی، یکی از عناوینی است به صورت انحصاری زمانی در فروشگاه اپیک عرضه می‌شود

تیم سویینی، مدیر عامل اپیک گیمز، اخیراً به پرسش‌های کاربران توییتر درباره سیاست‌های فروشگاه اپیک پاسخ داد. یکی از کاربران پرسید فروشگاه اپیک گیمز چه زمانی عرضه انحصاری بازی‌ها را کنار می‌گذارد. سویینی نیز پاسخ داد این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که استیم میزان درآمد خود از فروش بازی‌ها را  کاهش داده و به 12 درصد برساند.

طبق قانون، 30 درصد از میزان فروش یک بازی به استیم تعلق دارد، در حالی که که این رقم در فروشگاه اپیک 12 درصد است. سویینی معتقد است مشکل اصلی و کنونی سازنده‌های بازی‌ها، ناشران و هر فردی که زندگی خود را بر پایه این تجارت بنا کرده، سهم 30 درصدی استیم از فروش بازی‌ها است.

طبق گفته‌های سویینی در یکی از توییت‌ها، فروشگاه اپیک مصمم است تا سهم 12 درصدی خود از فروش بازی‌ها را تثبیت کند. سویینی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد این اتفاق در نهایت تغییرات بزرگی را در پی سی گیمینگ به همراه خواهد داشت.

چنین تصمیم گیری از سوی مدیران فروشگاه اپیک مقداری عجیب است، زیرا سهم 30 درصدی از فروش محصولات اتفاقی معمول در صنعت بازی سازی محسوب می‌شود. با نگاهی به قوانین فروشگاه‌های مایکروسافت، سونی و حتی نینتندو متوجه خواهید شد که این شرکت‌ها نیز سهمی 30 درصدی از فروش بازی‌ها دارند.

حال باید دید اپیک گیمز می‌تواند با تغییر شرایط موجود، استاندارد جدیدی در پی سی گیمینگ وضع کند یا خیر. نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • elshan1234
    elshan1234 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    استیم و اپیک غیر قابل مقایسن...اپیک سیاستش جذب کاربره....استیم ده برابر اپیک ویژگی داره

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    با انحصار ساختن رقابت سالم ایجاد نمیشه این بنده خدا هم حرف مفت زده.مردی یه قابلیت هایی رو بذار که استیم نداشته باشه خود مخاطب تو رو انتخاب کنه.اپیک هم که بخش بزرگیش دست تنسنت و عملا دولت چینه کلی مشکل دیگه هم داره.ای کاش هیچ وقت موفق نشه. تا الان که بازخورد منفی داشتن خوش بختانه

مطالب پیشنهادی