ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال تغییر قیمت خودرو های داخلی در نیمه دوم سال

وقتی در حوزه خودرو استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. در حقیقت چنانچه به تقاضای بازار خودرو پاسخی داده نشود و کمبود عرضه حاصل شود احتمال رخ دادن آشفتگی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

وقتی در حوزه خودرو استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. در حقیقت چنانچه به تقاضای بازار خودرو پاسخی داده نشود و کمبود عرضه حاصل شود احتمال رخ دادن آشفتگی و نوسان قیمت در بازار خودرو بالا خواهد بود.
با نزدیک شدن به فصل تابستان، تقاضا برای خودرو به ‌ویژه خودروهای ارزان قیمت‌تر افزوده خواهد شد. این اتفاق احتمالا همزمان با کاهش تولید و مشکلات نگه ‌داشتن تیراژ تولید خواهد بود و در نهایت منجر به تغییر قیمت‌ها در بازار خواهد شد.
این تغییر قیمت در حال حاضر در سطوح بالا دستی بازار خودروهای تولید داخل ایجاد شده و در حال تسری‌ یافتن به سطوح پایین‌تر است‌. تغییر چشمگیر قیمت خودرو هایی همانند مزدا٣‌، پژو ٢٠٠٨ و تیگو٧ نیز به همین دلیل است؛ خودروهایی که سطح بالا دستی بازار خودروهای تولید داخــل را تشکیل می‌دهند.

قیمت خودرو

تقاضا برای چینی‌ها بالا رفت

به دلیل عدم عرضه خودروهای خارجی تقاضا برای خرید خودروهای چینی در بازار افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان قیمت خودروهای چینی تا ۳۰ درصد گران شود.
هر چه قیمت خودرو های وارداتی افزایش یابد، خلأ ایجاد شده در بازار بین خودروهای تولید داخل و وارداتی باعث خواهد شد تقاضا برای خودروهای بالا دستی داخلی همانند پژو٢٠٠٨‌، مزدا٣ یا انبوه خودروهای چینی بیشتر شود.
این وضعیت موجب شده است این روزها خودروهای چینی پرطرفدار نیز به کالاهای سرمایه‌ ای تبدیل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم?

مطالب پیشنهادی