ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش مودم تلفن هوشمند اینتل
موبایل

اینتل در پی فروش یکجای بخش مودم موبایل؛ اپل از خریداران احتمالی

اینتل رسما از رقابت توسعه چیپست های 5G عقب مانده و همین مسئله باعث شده به دنبال فروش بخش تولید مودم تلفن هوشمند خود باشد. این در حالی است که اوایل تابستان گذشته این دو ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اینتل رسما از رقابت توسعه چیپست های 5G عقب مانده و همین مسئله باعث شده به دنبال فروش بخش تولید مودم تلفن هوشمند خود باشد. این در حالی است که اوایل تابستان گذشته این دو شرکت مذاکراتی شروع کرده بودند که میتوانست منجر به تصاحب بخشی از کسب و کار تولید مودم اینتل توسط اپل شود، اما توافق کوپرتینویی ها و کوالکام همه چیز را تغییر داد.

اپل هنوز یک خریدار احتمالی است

به گزارش وال استریت ژورنال اتفاقات اخیر باعث تغییر عقیده اینتل شده و حالا این کمپانی قصد دارد بخش تولید مودم تلفن هوشمند خود را یکجا به فروش برساند. با وجود باقی ماندن اپل به عنوان یک خریدار احتمالی، این کمپانی در حال همکاری با شرکت سرمایه گذاری Goldman Sacks برای یافتن خریداران دیگر و تسریع روند واگذاری است. اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی این قرارداد به سر می بریم اما میتوان ارزش آن را چند میلیارد دلاری تخمین زد.

فروش مودم تلفن هوشمند اینتل
در زمان درگیری اپل و کوالکام اینتل تامین کننده مودم های آیفون بوده

تا سال ۲۰۱۷ و پیش از درگیری های اپل و کوالکام بر سر حق استفاده از پتنت ها این شرکت تنها تامین کننده چیست های تلفن های هوشمند اپل بود اما از ان زمان تا کنون مسئولیت تامین بخشی مودم های آیفون بر عهده اینتل بوده است.

در حالی که اینتل به تازگی شایعات مبنی بر عدم اطمینان اپل به این کمپانی برای توسعه مودم های 5G را رد کرده، کوالکام در حال عرضه چیپست های سازگار با شبکه 5G خود است.

«باب سوان»، مدیر عامل اینتل در روز توافق اپل و کوالکام اعلام کرد:

ما درباره "ابری سازی" شبکه و فرصت هایی که فناوری 5G برایمان فراهم خواهد کرد بسیار هیجان زده ایم، اما به نظر میرسد در تجارت مودم تلفن هوشمند مسیر مشخصی به سودآوری و بازگشت سرمایه وجود ندارد.

بخش تولید مودم تلفن هوشمند اینتل سالیانه چیزی در حدود یک میلیارد دلار برای این کمپانی هزینه دارد و فروش آن احتمالا شامل کارکنان، طراحی ها و پتنت ها برای چندین نسل تکنولوژی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هر کاری میکنید .فقط به چینی ها نفروشید

مطالب پیشنهادی