ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ادعای جنجالی ایلان ماسک؛ 1 میلیون روبوتاکسی تسلا از سال آینده فعال خواهند شد

ایلان ماسک پس از رونمایی از نقشه راه جدید این شرکت که در نهایت تا دو سال دیگر منجر به معرفی خودرویی بدون فرمان و پدال گاز و ترمز می شود درباره روبوتاکسی ها می ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

ایلان ماسک پس از رونمایی از نقشه راه جدید این شرکت که در نهایت تا دو سال دیگر منجر به معرفی خودرویی بدون فرمان و پدال گاز و ترمز می شود درباره روبوتاکسی ها می گوید:

من احساس بسیار خوبی از عرضه روبوتاکسی های خودکار تسلا در سال آینده میلادی دارم. در حال حاضر این تاکسی ها در همه بخش ها قانونی نخواهند بود زیرا ما هنوز در بسیاری از این بخش ها مجوز قانونی را دریافت نکرده ایم اما من مطمئن که در سال جاری میلادی می توانیم تاییدیه قانونی برای حرکت خودروهای خودران بدون راننده مان را دریافت کنیم.

ماسک اطمینان دارد که می تواند از اطلاعات فعلی خودروهای فعلی تسلا برای بهبود بخش نرم افزاری استفاده کند. در حال حاضر تمامی محصولات تسلا در بخش سخت افزاری به تمام قطعات مورد نیاز برای رانندگی تمام خودکار مجهز شده اند.

این که تا چه میزان چنین ادعایی بتواند به مرحله واقعیت نزدیک شود جای بحث دارد. البته ایلان ماسک می گوید پیش از این نیز برخی از قول های او سر موعد اجرایی نشده است اما بالاخره با تاخیر به مقصود خود رسیده است.

در گذشته تسلا بیش از 2 سال تاخیر در عرضه مدل شاسی بلند این شرکت یعنی مدل X را داشت. همچنین در حدود 2 سال مشتریان شرکت تسلا برای عرضه رانندگی نیمه خودران این شرکت صبر کردند.

supercharger station tesla supercharger

ماسک و پیت بونون به عنوان یکی از مهندسین سابق شرکت اپل که چند وقتی است در تسلا در نقش یکی از مدیران فعالیت می کند. با رونمایی از پردازنده جدید، یک گام مهم و اساسی را در رسیدن به اهداف شرکت تسلا از جمله ارائه خودروهای کاملا خودران و اتوماتیک برداشته اند.

در حال حاضر تمامی محصولات تسلا به سیستم اتوپایلوت (رانندگی خودکار) مجهز هستند و می توانند به صورت خودکار خودرو را در لاین خود کنترل کنند. همچنین تسلا می تواند به کمک آپدیت هوایی، ویژگی های نرم افزاری جدیدی را به این سیستم اضافه کند.

لازم به ذکر است که تسلا با دریافت مبلغی معادل 5000 دلار، سیستم رانندگی کاملا خودران موسوم به FSD را به فروش می رساند. در حال حاضر FSD شامل ویژگی های مختلفی همچون احضار خودکار از محل پارک خودرو است. در این حالت خودرو بدون نیاز به راننده از محل پارک به محلی که راننده حضور دارد خواهد رفت.

تسلا

یکی از دیگر ویژگی های این بسته امکان تعیین مسیر از طریق نقشه و با کمک رهیاب ماهواره ای است که راننده می تواند مسیر مشخصی را به خودرو بدهد. همچنین امکان تعویض لاین خودکار در زمان های اضطراری نیز در این سیستم فراهم شده است.

ویژگی های جدیدی همچون واکنش مستقیم به چراغ های ترافیک و دیگر علائم رانندگی نیز از دیگر به روز رسانی هایی هستند که ار طریق اپدیت های هوایی برای خودروهای خودران این شرکت فراهم می شود و مهم ترین ویژگی آن نیز امکان رانندگی خودکار در مسیرهای شهری است که با توجه به رونمایی از چیپ جدید تسلا در آینده نه چندان دوری این ویژگی مهم و اساسی به محصولات تسلا افزوده خواهد شد تا رویای روبوتاکسی آقای ماسک به حقیقت به پیوندد.

اما نکته عجیب تر در مورد این تکنولوژی، ابعاد تجاری طرح روبو تاکسی هاست که می تواند به انقلابی در حمل و نقل شخصی منجر شود. پیمایش با نرخ فوق العاده اندک 0.18 دلار به ازای هر مایل از تمامی نرخ های حمل و نقل شرکت های اوبر و تاکسی رانی پایین تر است و همچنین مالکین خودروهای تسلا نیز با مشارکت در این طرح می توانند ده ها هزار دلار (سالانه حدود 30 هزار دلار) از خودرو خود درامد کسب کنند. از این رو به نظر می رسد که با طرح تجاری کاملا جدید و هیجان انگیزی در عرصه حمل و نقل جاده ای طرف هستیم که می تواند بازی را به نفع تسلا و خریدارانش و به ضرر رانندکان تاکس، اوبر و سایر شرکت های خودروسازی تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezaei64
    rezaei64 | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چه می کنه ایلان ماسک...!
    (دلم برا عادل تنگ شد)

مطالب پیشنهادی