ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حساب اینستاگرام CIA
تکنولوژی

ادوارد اسنودن از دلایل پشت‌پرده عضویت CIA در شبکه های اجتماعی می‌گوید

سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (CIA) اخیرا به اینستاگرام پیوسته و حالا «ادوارد اسنودن»، افشاگر کنونی و کارمند سابق این سازمان واکنش تندی را به این رویداد نشان داده است. از نظر اسنودن اقدامات CIA در شبکه ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (CIA) اخیرا به اینستاگرام پیوسته و حالا «ادوارد اسنودن»، افشاگر کنونی و کارمند سابق این سازمان واکنش تندی را به این رویداد نشان داده است. از نظر اسنودن اقدامات CIA در شبکه های اجتماعی در راستای فریب دادن مخاطبان است:

آن ها حساب توییتر می سازند. صفحه اینستاگرام راه می اندازند و در آن تصاویری از سگ های بامزه منتشر می کنند. همه این ها برای این است که وانمود کنند دوست شما هستند و کنارتان ایستاده اند.

حساب اینستاگرام CIA
پست منتشر شده توسط سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا در توییتر

افتتاح حساب اینستاگرام این سازمان در حالی است که آنها در اکانت های توییتر و فیسبوک خود نیز مشغول پست کردن تصاویری از سگ ها و انیمیشن های بامزه هستند.

CIA برای ترمیم وجهه خود در اینستاگرام عکس سگ های بامزه منتشر می کند

خبر افتتاح این حساب اینستاگرام توسط «جینا هسپل» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شد. وی در این رابطه اذعان کرد که این اقدام در راستای بهبود وجهه‌ی عمومی این سازمان صورت گرفته. گفتنی است یکی از معاونین قبلی این سازمان نیز در اپیزود آخر سریال تلویزیونی محبوب گیم آف ترونز نقشی کوتاه ایفا کرده است.

حساب اینستاگرام CIA
«دیوید کوهن» کارمند سابق CIA در اپیزود آخر سریال تلویزیونی گیم آف ترونز

اسنودن اما مدعی شده تمامی این اقدامات جهت از بین بردن آثار منفی ناشی از افشاگری های وی در سال 2013 صورت می گیرد. اسنادی که او در آن زمان منتشر کرد نشان می داد CIA به طور گسترده مشغول جاسوسی از کاربران بوده است. این افشاگر جنجالی که خودش قبلا از کارمندان سازمان مذکور بوده، در آخرین قسمت پادکست مادربورد به نام CYBER افزود:

آنچه شاهدش هستیم این است که اتفاقات سال 2013 موج عظیمی از بدبینی را بین کاربران بر ضد سازمان های جاسوسی به راه انداختند.

اسنودن در ادامه اظهاراتش عنوان کرد نه تنها افشاگری های سال 2013 باعث تغییر عقیده جامعه نسبت به این سازمان شد، اما خودشان درس درستی از این ماجرا نگرفتند. آنها با خود میگویند "شاید کاری که ما کردیم واقعا خلاف قانون نبوده." در نتیجه تصمیم می گیرند قوانین را به نفع خودشان تغییر دهند و هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند. در ادامه هم با ساخت چند حساب کاربری در شبکه های اجتماعی  و انتشار عکس های بامزه از توله سگ ها خودشان را طوری جلوه می دهند که انگار دوستتان هستند.

به گفته این افشاگر معروف همین اتفاقات باعث شدند سازمان امنیت ملی آمریکا هم برای جذب نیروهای جدید دچار مشکل شود؛ شاید آن ها هم برای حل این مسئله باید به اینستاگرام و توییتر روی آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی