ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام طلایی و هاتگرام از فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی حذف خواهند شد؟

از چند روز پیش کاربران برای نصب تلگرام طلایی و هاتگرام از طریق گوگل پلی با مشکل مواجه شدند.بعد از مدتی بررسی‌ها نشان داد که این دو اپلیکیشن در رده بندی مشکوک قرار گرفته‌اند و سرویس Google Play ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

از چند روز پیش کاربران برای نصب تلگرام طلایی و هاتگرام از طریق گوگل پلی با مشکل مواجه شدند.بعد از مدتی بررسی‌ها نشان داد که این دو اپلیکیشن در رده بندی مشکوک قرار گرفته‌اند و سرویس Google Play Protect آن را ناامن و مضر برای گوشی تشخیص می‌دهد. بعد از مشخص شدن این موضوع، گوگل این اپیلیکشن‌ها را از روی گوشی‌ها پاک کرد و حالا این سوال پیش می‌آید که مارکت‌های اندرویدی داخلی در قبال این موضوع چه واکنشی خواهند داشت؟

عصر دیروز بود که کافه بازار دو اپلیکیشن طلاگرام (تلگرام طلایی) و هاتگرام را از فروشگاه اندرویدی خود حذف کرد و بعد از ساعاتی دوباره آنها را برای دانلود قرار داد. موضوعی که به گفته روابط عمومی این مجموعه؛ علت آن به بروزرسانی جدید این دو برنامه برمی‌گردد:

«عصر دیروز این برنامه‌ها با ارائه آپدیتی مشکل خود را با سرویس Google Play Protect حل کرده بودند و برای همین ما دو برنامه را به مجموعه بازگرداندیم ولی در حال حاضر بررسی‌های ما و کاربران نشان می‌دهد که آپدیت جدید برنامه‌ها نیز با مشکل نصب روبروست. این موضوع تداوم پیدا کرده و مشکل کماکان حل نشده و لذا ما این اپلیکیشن‌ها را از کافه بازار حذف کردیم و باید تا حل شدن مشکل آنها صبر کنیم؛ چرا که عملا کارکردی برای کاربران ندارد.»

دیروز برای ساعاتی این دو برنامه از کافه بازار حذف شدند

«وحید رحیمیان» مدیرعامل مجموعه مایکت، دیگر فروشگاه‌ اندرویدی ایرانی نیز با وضع پیش آمده برای دو برنامه هاتگرام و تلگرام طلایی به دیجیاتو می‌گوید:

«در حال حاضر تصمیم جامع و کاملی برای آنها نگرفتیم اما گمان می‌کنم در نهایت باید این برنامه‌ها را حذف کنیم. حضور برنامه‌ای که صرفا منجر به استفاده حجم اینترنت کاربران برای دانلود آن شود ولی قابلیت نصب پیدا نکند، برای مشتریان و خود ما جالب نخواهد بود.»

تلگرام طلایی و هاتگرام با کاربران میلیونی که دارند، نسبت به دیگر نسخه‌های جعلی تلگرام بخت و اقبال بیشتری بین کاربران پیدا کردند. این دو برنامه اما از زمستان سال گذشته مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفتند و حتی وزارت ارتباطات و مرکز ماهر نیز درباره ناامنی آنها نکاتی را منتشر کرد.

در روزهای اخیر گوگل این دو برنامه را برنامه مضر می‌داند و امکان دانلود آنها را از گوگل پلی برداشته است. به نظر می‌رسد فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی نیز تصمیم دارند تا زمان حل نشدن این مشکل، آنها را از پلتفرم خود حذف کنند.

نمایندگان مجلس بعد از مطرح شدن این موضوع، بار دیگر خواستار پاسخگویی شفاف پیرامون فعالیت این دو برنامه از وزیر جوان شده‌اند.

گفتنیست با وجود رخداد پیش آمده برای این دو برنامه، عده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی آموزش‌هایی برای Disable کردن سرویس Google Play Protect را منتشر ساختند تا کاربران بتوانند همچنان از دو برنامه تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده نمایند؛ راه حلی ناامن که به گفته بسیاری از کارشناسان موجب صدمه رسیدن به بخش نرم افزاری گوشی کاربران خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سیگنال ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی