ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک دیگر بدون اجازه وکلای تسلا اجازه انتشار برخی توییت‌ها را ندارد

ایلان ماسک که از طریق توییتر جنجال های زیادی برپا کرده بود حالا متعهد شده که بیانیه های عمومی درباره وضعیت شرکت را قبل از انتشار با وکیل قانونی کمپانی در میان بگذارد. سال گذشته کمیسیون بورس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک که از طریق توییتر جنجال های زیادی برپا کرده بود حالا متعهد شده که بیانیه های عمومی درباره وضعیت شرکت را قبل از انتشار با وکیل قانونی کمپانی در میان بگذارد.

سال گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ایلان ماسک به خاطر انتشار توییتی مبنی بر خصوصی کردن سهام تسلا شکایت کرده بود. SEC اعلام کرد این توییت ناقض قانون است چرا که روند خصوصی سازی تسلا در ابتدای راه بوده و توییت به منظور گمراه کردن و دستکاری بازار سهام منتشر شده است. بعد از مجادلات فراوان با SEC و اتفاقاتی که در پی این شکایت برای ماسک افتاد، او متعهد شد که هرگونه بیانیه نوشتاری را قبل از انتشار به تایید وکلای شرکت برساند.

چندی پیش SEC مجددا از ماسک به خاطر انتشار توییتی در مورد اعداد و ارقام تولیدات تسلا شکایت کرد و از قاضی درخواست کرد که او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

البته وکیل کمپانی در دادگاه تاکید کرد که توییت منتشر شده حاوی اطلاعات جدیدی مرتبط با فعالیت سهامداران نبوده و طبق توافق امضا شده او به پیش تایید تمام توییت هایش در مورد تسلا نیازی ندارد.

حال در توافق نامه جدیدی که روز جمعه و به منظور برطرف شدن هرگونه ابهام در این خصوص ارائه شد، لیست موضوعاتی که ماسک باید برای اظهارنظر در مورد آن ها پیش تایید دریافت کند، به تفکیک اعلام شده است. وضعیت مالی تسلا، قراردادهای بالقوه یا پیشنهاد شده و معاملات شخصی خود ماسک در امورات کمپانی از این جمله هستند.

ایلان ماسک

توافق نامه جدید همچنین به هیئت مدیره این اجازه را می دهد برای مواردی که منافع سهامداران را تحت تاثیر قرار می دهد، ایلان ماسک را به گرفتن پیش تایید قبل از انتشار صحبت هایش ملزم کنند.

اگر این توافق به تایید قاضی برسد، ماسک دیگر برای زیر پا گذاشتن توافق قبلی اش تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی