ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Powerline؛ همه‌ی اطلاعات گوشی پیش چشمان شما

در دسترس بودن اطلاعات گوشی نظیر میزان شارژ باقیمانده و یا سرعت دانلود و آپلود یکی از دغدغه‌های اصلی همه‌ی ماست. استفاده از گوشی‌های هوشمند تا حدی به منظور دسترسی سریع‌تر به داده‌های مختلف انجام ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

در دسترس بودن اطلاعات گوشی نظیر میزان شارژ باقیمانده و یا سرعت دانلود و آپلود یکی از دغدغه‌های اصلی همه‌ی ماست. استفاده از گوشی‌های هوشمند تا حدی به منظور دسترسی سریع‌تر به داده‌های مختلف انجام می‌پذیرد اما به جز نمایش شارژ گوشی در پنل بالای سیستم عامل شاید برای دسترسی به بقیه‌ی اطلاعات نیاز باشد که چند مرحله‌ی مختلف را پشت سر بگذاریم.

شاید بد نباشد برخی دیگر از اطلاعات مثل سرعت دانلود یا آپلود، میزان صدای گوشی و حتی تعداد پیام کوتاه‌های نخوانده‌ی موجود در صندوق دریافت گوشی به طور دائم همانند شارژ باتری جلوی چشممان باشد. ممکن است برای این کار اپلیکیشن‌های متفاوتی را دیده باشید که به صورت عددی میزان سرعت دانلود یا آپلود را در کنار مقدار شارژ باقی مانده به شما نمایش می‌دهد، اما اپلیکیشن Powerline روشی جدید و منحصر به فرد را برگزیده است.

در این مطلب قصد داریم این نرم افزار کاربردی را معرفی کنیم. اپلیکیشن Powerline به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مختلف از گوشی مثل میزان فضای باقی مانده، مقدار حافظه‌ی مصرفی، شارژ باقیمانده، سرعت دانلود یا آپلود اینترنت و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید و مهم را همیشه پیش چشمان خود داشته باشند. با ما همراه باشید.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، اپلیکیشن Powerline نرم افزاری کاربردیست که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعاتی نظیر مقدار شارژ باقیمانده‌ی باتری، میزان استفاده از گوشی، مصرف ماهانه‌، تعداد پیام کوتاه‌های دریافتی، تماس‌های بدون پاسخ، مقدار حافظه‌ی اشغال شده و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید را همیشه پیش چشم خود داشته باشند.

نرم افزار یاد شده این کار را با ایجاد نوار‌های رنگی در صفحه‌ی اصلی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در تصویر بالا (سمت چپ) مشاهده می‌کنید که ما برای سه مورد از اطلاعاتی که می‌خواهیم سه رنگ متفاوت را ایجاد کرده‌ایم. همانطور که می‌بینید یک نوار آبی و بنفش در بالای صفحه قابل مشاهده است که به ترتیب نشان دهنده‌ی میزان شارژ باقیمانده و مقدار حجم خالی در کارت حافظه است. همچنین زیر صفحه نوار نازک نارنجی رنگ نشان دهنده‌ی بلندی صدای پخش موسیقی در گوشی است.

احتمالا حالا به طور کامل متوجه شده باشید که Powerline از چه روشی برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. این نرم افزار همه‌ی داده‌هایی که باید از آن با خبر باشید را پیش چشمتان به نمایش خواهد گذاشت.

اپلیکیشن Powerline

یکی از مزایای اصلی Powerline در این است که کاربران قادرند آزادانه نحوه‌ی نمایش اطلاعات را مشخص کنند. بعد از آنکه یکی از موارد را انتخاب کردید، می‌توانید وارد بخش تنظیماتش شوید تا رنگ نوار، ضخامت، نوع قرارگیری، شفافیت و ... را مشخص کنید. به عنوان مثال می‌توانید یکی از نوار‌ها را مشخص کرده و رنگ آن را به بنفش تغییر دهید. سپس از بخش Alignment می‌توانید محل قرارگیری آن را مشخص کنید.

نوار‌ها نسبت به یکی از اضلاع صفحه نمایش قرار خواهند گرفت؛ چپ، راست، بالا یا پایین. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که ما برای نوار نارنجی چیدمان را سمت چپ قرار دادیم، آن را به ضلع پایینی مماس کردیم و ضخامتش را تا حد امکان پایین آوردیم. میزان شفافیت هم روی عدد ۱۸۰ قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Powerline این است که می‌توان رنگ نوار را برای مقادیر مختلف تغییر داد.

مثلا اگر مقدار صدای گوشی را تا انتها بالا ببریم رنگ نوار نارنجی به قرمز تغییر می‌کند و در صورت کاهش بیش از حد آن رنگ آبی نمایشگر نوار یاد شده خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید نوع نمایش رنگ نوار‌ها را هم دستخوش تغییرات کنید. مثلا به جای نمایش به صورت یک رنگ ساده، می‌توانید از نوع Gradient‌ استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به صفحه نمایش شما اضافه شود.

اپلیکیشن Powerline

اپلیکیشن Powerline اهمیت زیادی به ظاهر داده و دست شما را در انتخاب رنگ‌های مختلف باز می‌گذارد. به عنوان مثال شما می‌توانید کد هگزادسیمال رنگی که مد نظرتان هست را تایپ کنید تا هرکدام از نوار‌ها به همان شکلی که مد نظرتان است نمایش داده شوند.

این اپلیکشن ظاهر به نظر ساده‌ای دارد. به محض باز کردن آن یک آموزش به نمایش در خواهد آمد تا شما را با بخش‌های مختلف این نرم افزار کاربردی آشنا کند. شما می‌توانید به سرعت با آن ارتباط برقرار کنید. البته برای تنظیم محل نوار‌ها و چگونگی به نمایش درآمدنشان شاید کمی سردرگم شوید. اگر توسعه دهنده‌ی فرانت اند باشید، به محض ورود به بخش تنظیمات هرکدام از نوار‌ها به راحتی متوجه همه‌ی امکانات آن خواهید شد.

در واقع توسعه دهندگان این نرم افزار نحوه‌ی نمایش نوار‌ها و امکاناتی که دارد را طوری طراحی کرده‌اند که دست کاربر کاملا باز باشد. این موضوع با اینکه برای افراد حرفه‌ای جالب است اما شاید برای کسانی که آشنایی چندانی با الفاظ تخصصی حوزه‌ی طراحی وب ندارند کمی نا مأنوس باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت شما در این نرم افزار آزادید که نحوه‌ی چیدمان و ظاهر نوار‌ها را به راحتی مشخص کنید و در این امر آزادی کاملی خواهید داشت.

اپلیکیشن Powerline

اپلیکیشن Powerline همچنین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید میزان مصرف اطلاعات مختلف را در یک نمودار مثل تصویر بالا (سمت راست) مشاهده کنید. با این کار شما گذار داده‌های مختلف را بررسی خواهید کرد. موضوعی که به عنوان مثال در زمینه‌ی میزان استفاده از گوشی می‌تواند بسیار مفید باشد.

در مجموع اپلیکیشن Powerline نرم افزار‌ی تحسین برانگیز و کاربردی به شمار می‌آید که تلاش کرده از روشی جدید و منحصر به فرد کاربران را از اطلاعات مختلف آگاه کند. این نرم افزار دارای نسخه‌ی رایگان است که البته با محدودیت‌های زیادی در آن مواجه خواهید شد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما نسخه پولی را نصب و از آن استفاده کنید.

PowerLine

PowerLine

سازنده: Urbandroid (Petr Nálevka) قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی