ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

G Cloud
نرم افزار و اپلیکیشن

پشتیبان گیری از اندروید و iOS با G Cloud Backup؛ یک ابزار حرفه‌ای

تهیه بکاپ یا پشتیبان از فایل‌های گوشی چیزیست که همه بی برو برگرد به آن احتیاج داریم و خوشبختانه این روزها انواع و اقسام ابزار لازم برای این کار به طور رایگان و پولی در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

تهیه بکاپ یا پشتیبان از فایل‌های گوشی چیزیست که همه بی برو برگرد به آن احتیاج داریم و خوشبختانه این روزها انواع و اقسام ابزار لازم برای این کار به طور رایگان و پولی در دسترس هستند. بنابراین فعل بکاپ گرفتن به خودی خود کار سختی نیست، بلکه سختی کار اینجاست که «کدام سرویس» را از میان طیف گسترده گزینه‌های موجود انتخاب کنیم.

G Cloud Backup هم به شکل نسخه وب و هم اپلیکیشن‌های مستقل iOS و اندروید منتشر شده

اپلیکیشنی که شخصا به شما به پیشنهاد می‌کنم G Cloud Backup نام دارد که برای قدیمی‌های اندروید نامی قابل اطمینان و آشناست و برای تازه‌واردان به این پلتفرم، ابزاری فوق‌العاده مهم و کاربردی. به لطف این اپ می‌توانید از تمام داده‌های مهمی که دارید در فضای ابری پشتیبان بگیرید و با رمزنگاری پیشرفته از دستبرد به آن‌ها محافظت کنید.

G Cloud Backup هم به شکل نسخه وب و هم اپلیکیشن‌های مستقل iOS و اندروید منتشر شده و با ساخت یک حساب کاربری، تمام پشتیبان‌ها را میان این سه پلتفرم همگام‌سازی می‌کند. این یعنی پشتیبان‌هایی که با گوشی اندرویدی خود گرفته‌اید، در دیوایس‌های اپل یا رایانه شخصی‌تان هم قابل دسترسی هستند آن هم در شرایطی که با الگوریتم پیشرفته AES-256 رمزگذاری شده‌اند.

G Cloud

خوشبختانه کار با اپلیکیشن بسیار ساده است. بعد از نصب و ورود به G Cloud، از شما خواسته می‌شود که یک حساب کاربری در آن بسازید (که با داشتن اکانت فیسبوک یا گوگل طی کردن این مرحله هم لزومی ندارد). سپس می‌توانید از اطلاعاتی مثل مخاطبین، تصاویر در رزولوشن کامل، ویدیوها، رویدادهای تقویم، اسناد، دیتاهای واتس اپ، اطلاعات مرورگر و حتی تنظیمات سیستمی خود بکاپ تهیه کنید.

اپلیکیشن از همان ابتدا 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. خیلی زیاد نیست، اما برای بکاپ‌های ساده کافی به نظر می‌رسد. برای آنکه فضای بیشتری در اختیار بگیرید باید برای هر گیگابایت اضافه یک دلار بپردازید که با توجه به امنیت بالا و سادگی دسترسی اپلیکیشن، رقم معقولی به نظر می‌رسد. ضمن این که با دعوت از دوستان برای نصب اپلیکیشن هم مقداری حجم اضافه به شکل هدیه به شما تعلق خواهد گرفت.

اپلیکیشن از همان ابتدا 1 گیگابایت فضای رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد

خوشبختانه پلن‌های پولی G Cloud به قدری متنوعند که پاسخ نیاز تمام کاربران را بدهند. بنابراین حتی کاربران ایرانی هم می‌توانند در صورت مفید واقع شدن اپلیکیشن، به پرداخت حق اشتراک و پلن‌های پولی برنامه فکر کنند. اما در صورتی که همچنان استفاده از نسخه رایگان را ترجیح بدهید باز هم مشکلی در کار با اپلیکیشن نخواهید داشت، جز ظاهر شدن بنرهای تبلیغاتی که هر چند ناخوشایندند اما در عوض هجومی و مخل کار اپلیکیشن نیستند.

به لطف G Cloud و سیستم پشتیبان‌گیری اتوماتیکی که دارد، می‌توانید از داده‌های چند دیوایس خود به طور خودکار و بدون آنکه بخواهید عملی را به طور دستی انجام دهید بکاپ بگیرد که البته جزو امکانات پولی اپلیکیشن به حساب می‌آید. این در حالیست که قابلیت مهم بکاپ گرفتن از اپ‌های اندروید هم به شکل پولی ارائه شده که کمی دلسردکننده به نظر می‌رسد. چرا که بسیاری از اپ‌های مشابه چنین خصوصیتی را به طور رایگان ارائه می‌کنند.

G Cloud

اما G Cloud مزیت خوبی دارد و آن تفکیک دیوایس‌هاست. تمام دیوایس‌هایی که از آن‌ها پشتیبان تهیه می‌کنید در اپلیکیشن شناسایی شده و دیتاهای مربوط به هر یک در دسته‌های مجزا قرار می‌گیرند تا مدیریت کاملی رویشان داشته باشید. ضمن این که تمام این دیتاها به شکل تفکیک شده از طریق اپلیکیشن تحت وب G Cloud هم قابل دسترسی و دانلود روی رایانه هستند.

فایل‌های پشتیبان با الگوریتم پیشرفته AES-256 رمزگذاری می‌شوند

به جز مواردی که گفته شد، G Cloud خدمات بیشتری مثل Cloud Gallery برای محافظت از تصاویر و ویدیوها با الگوریتم‌ رمزنگاری هم ارائه می‌کند که البته چندان با هدف اصلی اپلیکیشن سازگار نیست و اضافی به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان کتمان کرد که علاقه‌مندان به G Cloud را برای استفاده به خوبی ترغیب می‌کند.

G Cloud را می‌توانید به رایگان برای اندروید و آی او اس دانلود کنید. متأسفانه عملکرد نسخه آی او اس به خوبی اندروید نیست و گاها با مشکل فریز شدن و بیرون پریدن از اپلیکیشن مواجه می‌شوید. اما می‌توان امیدوار بود که این مسئله با ارائه آپدیت‌های بعدی اپلیکیشن برطرف شود.

G Cloud Backup

G Cloud Backup

سازنده: Genie9 LTD قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 39 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دوستان یه قسمت هست دریافت حجم رایگان تا 10 گیگ رایگان میتونید ازش دریافت کنید

مطالب پیشنهادی