ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت اسکرین تایم
تکنولوژی

اپل برنامه های ارائه کننده قابلیت اسکرین تایم را از اپ استور حذف می کند

اپل پس از اضافه کردن قابلیت اسکرین تایم به iOS، شروع به حذف و محدود کردن رقبایش از اپ استور کرده است. به گزارش نیویورک تایمز این غول تکنولوژی در حال حذف یا محدود کردن ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اپل پس از اضافه کردن قابلیت اسکرین تایم به iOS، شروع به حذف و محدود کردن رقبایش از اپ استور کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز این غول تکنولوژی در حال حذف یا محدود کردن قابلیت های محبوب ترین برنامه های اسکرین تایم و اپ هایی است که والدین از آن ها برای کنترل نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن های همراه بهره می برند.

اپل قابلیت های 11 برنامه از 17 اپ محبوب اسکرین تایم را محدود کرده

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط نشریه تایمز و شرکت تحلیل داده ی «Sensor Tower» اپل قابلیت های حداقل 11 برنامه از 17 اپلیکیشن محبوب این حوزه را حذف یا محدود کرده است. کمپانی کوپرتینویی توسعه دهندگان این برنامه ها را به گنجاندن قابلیت هایی در نرم افزارهایشان متهم کرده که قوانین اپ استور را دور می زنند.

امیر موسویان، مدیر عامل کمپانی توسعه دهنده اپلیکیشن «OurPact» که محبوب ترین و پر دانلودترین برنامه ی اسکرین تایم اپ استور است در این باره گفت:

آن ها بدون هیچ هشداری ما را غافلگیر کردند و به صورت برنامه ریزی شده در حال از بین بردن این صنعت اند.

بسیاری از توسعه دهندگان دیگر هم گزارش داده اند که برای باقی ماندن در اپ استور مجبور به حذف بسیاری از قابلیت های کلیدی نرم افزارهای خود شده اند. دی ماه گذشته نیز گزارشی مبنی بر سخت تر شدن قوانین مربوط به برنامه های ارائه دهنده قابلیت اسکرین تایم در اپ استور منتشر شده بود.

قابلیت اسکرین تایم
Moment، یکی از اپ های محبوب ارائه کننده قابلیت اسکرین تایم

«تامی لوین»، سخنگوی اپل در واکنش به این خبر اعلام کرد شرکتش با تمامی برنامه ها رفتاری مشابه دارد، حتی آن هایی که با سرویس های اپل رقابت می کنند.

وی علاوه بر رد ارتباط بین اقدامات اخیر با تلاش برای حذف رقبای اپل تاکید کرد این سخت گیری ها تنها به علت اهمیت بالای حفظ حریم شخصی کاربران صورت گرفته اند. او اضافه کرد هدف اپل فراهم کردن اکوسیستمی پویاست که افراد تا حد امکان به برنامه های با کیفیت دسترسی داشته باشند.

سال گذشته هنگامی که اپل متهم شد اقدامات لازم را برای ترغیب مردم به ترک موبایل هایشان انجام نمی دهد، قابلیت اسکرین تایم را برای رد گیری و محدود کردن استفاده از دستگاه ها به آن ها اضافه کرد. با این حال قابلیت های اسکرین تایم اپل مانند برنامه های سوم شخص با اندروید سازگار نیست، در نتیجه اگر والدین و فرزندان همزمان از دستگاه های مبتنی بر iOS استفاده نکنند، امکان نظارت بر آن ها وجود نخواهد داشت.

همچنین به گفته والدین قابلیت های اسکرین تایم اپل برای محدود سازی استفاده فرزندان به هیچ عنوان با رقبای موجود در اپ استور قابل مقایسه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shahin khosravipour
    shahin khosravipour | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اپل = محدودیت

    • Mehrdad_Shirazi
      Mehrdad_Shirazi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

      مطمئن باشید اگر رقبای اپل نبودند الان آی او اس یک بالاتر نبود

مطالب پیشنهادی