ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع خط تلفن دفاتر مجازی هزاران کسب و کار ایرانی در سال رونق تولید

در پی مسدود شدن بدون اطلاع خطوط شرکتهای ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی از ظهر امروز، (یکشنبه 8 اردیبهشت 98) راه  ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شد. این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

در پی مسدود شدن بدون اطلاع خطوط شرکتهای ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی از ظهر امروز، (یکشنبه 8 اردیبهشت 98) راه  ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شد. این چهارمین بار در دو سال اخیر است که بدون اعلام هیچ اخطاری، تمامی خطوط این کسب و کارها ناگهانی قطع می‌شود و هیچ مقام مسئولی در وزارت ارتباطات، مخابرات تهران و سایر نهاهای ذی‌ربط نیز پاسخگو نیست.

هم اکنون مدیران دفاتر کار مجازی در حال پیگیری علت قطع خطوط بدون اعلام قبلی هستند. این شرکت ها با مخابرات تهران و پلیس فتا تعامل دارند و اگر شکایتی از کسب و کارهایی که از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند صورت بگیرد بلافاصله این نهادها را با خبر می‌کند.

پیش از این هم در زمستان سال گذشته و تیرماه سال 97 به صورت ناگهانی خطوط دفاتر کار مجازی قطع شد که با پیگیری‌های بسیار علت مسدودسازی خطوط الزام مخابرات به تدوین قوانین جدید فعالیت‌های دفاتر کار مجازی و الزام دفاتر به احراز هویت مشترکان اعلام شد.

در زمستان سال 96 و به مدت سه روز و در تیرماه سال 97 به مدت 24 ساعت و 21 دی ماه 97 هم به مدت چند ساعت خطوط دفاتر از سوی (حراست) مخابرات قطع شد. با وجود سه بار قطعی خطوط تلفن دفاتر کار مجازی، مخابرات تنها در آخرین مورد اطلاعیه ای در این باره صادر کرد. در آن اطلاعیه ذکر شده بود:

«با درنظر گرفتن اهمیت نیاز این کسب و کارها، به پایداری ارتباطات و تلاش حداکثری شرکت مخابرات درجهت پایداری وحفظ ارتباطات برای همه ذینفعان، مشکل فنی پیش آمده که باعث قطعی ارتباط این دفاتر شد، برطرف شده و با عوامل خاطی نیز برخورد صورت گرفته است».

«علی دشتی» علت این مسدودسازی را بیست شکایت از مجموعه آنها میداند و تاکید دارد که مجموعه دفتر شما حاضر با همکاری با پلیس فتا و دیگر نهادهای اجرایی قانون است تا جلوی افرادی که از سرویس های خطوط مجازی استفاده نادرستی می کنند را بگیرد. به گفته او هیچ اخطار و هشداری به آنها در این باره قبل از قطع شدن خطوط داده نشده است.

حال سوال اینجاست که قطع ناگهانی و بدون اطلاع تلفن چند هزار کسب و کار ایرانی آن هم در ساعات اوج تماس، چه خسارتی به این کسب و کارها و همینطور اعتبار دفاتر کار مجازی وارد می‌کند و آیا نهادهای تصمیم گیر از این میزان خسارت با خبر هستند و برای جبران آن برنامه ای دارند؟

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از مشتریان عمده دفاتر کار مجازی هستند که اکنون با قطع شدن شماره تماس‌هایشان با اختلال جدی در کسب و کار خود مواجه هستند.

گفتنی است در ایران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی چند سال است با اخذ مجوزهای لازم و تحت نظارت مراجع ذیصلاح به رشد کسب و کارهای کوچک کمک کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سید علی
    سید علی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    واقعا سو مدیریت احساس میشه...

    • Ali M
      Ali M | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سوء مدیریت نیست دشمنی با ملت و مافیا بازی هستش

  • zitanix
    zitanix | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خاک ⁦?️⁩

مطالب پیشنهادی