ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت معامله با هواوی
خودرو

هواوی اولین ماژول 5G جهان را برای صنعت خودرو معرفی کرد

شرکت هواوی از اولین ماژول ارتباطی 5G برای استفاده در صنعت خودرو پرده برداری کرد. این ماژول MH5000 نام داشته و بر اساس چیپ Balong 5000 5G که ژانویه گذشته معرفی شد، ساخته شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

شرکت هواوی از اولین ماژول ارتباطی 5G برای استفاده در صنعت خودرو پرده برداری کرد. این ماژول MH5000 نام داشته و بر اساس چیپ Balong 5000 5G که ژانویه گذشته معرفی شد، ساخته شده است.

به گفته مقامات هواوی ماژول 5G مذکور "یک محصول ارتباطی مهم برای حمل و نقل با اتومبیل های هوشمند آینده بوده و صنعت خودرو را به عصر 5G ارتقا خواهد داد."

غول تکنولوژی چینی در نظر دارد با استفاده از ماژول جدید خود، فناوری 5G را از نیمه دوم امسال به صنعت خودرو بیاورد. پیش بینی می شود این فناوری افق های جدیدی را برای اتومبیل های متصل بهم ترسیم کند.

پیش تر هواوی از طریق امضای قرارداد و همکاری با چند خودروساز چینی از جمله FAW، دانگ فنگ و چانگان تست هایی را روی تکنولوژی های مدرن برای خودروهای متصل بهم انجام داده است.

eb9d7797-huawei-5g-cars

احتمالا می دانید که هواوی از چند سال پیش تحقیقات گسترده ای را در زمینه فناوری خودران آغاز کرده است. سال گذشته این کمپانی با معرفی یک دستگاه DS 7 Crossback که به پلتفرم OceanConnect IoT مجهز شده بود، توجهات زیادی را جلب کرد.

این پلتفرم برای خودروهای متصل بهم، خانه ها و شهرهای هوشمند توسعه یافته است. هواوی قول داده پلتفرم مورد بحث ارتباطی بی وقفه و امن بین خودروها و فضای ابری ایجاد خواهد نمود.

0447b1c7-huawei-5g-carsa

اما با وجود گام های بزرگی که هواوی در راستای 5G برداشته، واشنگتن این فناوری را ابزاری برای جاسوسی چینی ها تلقی می کند. به همین خاطر به نظر می رسد حضور این کمپانی در ایالات متحده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ هر چند چشم بادامی ها تاکنون تمامی اتهامات وارده را رد کرده اند.

گفتنی است به غیر از هواوی که علاقه زیادی برای ایفای نقش در آینده صنعت خودرو دارد، شرکت انویدیا (Nvidia) نیز تحقیقاتی را در زمینه فناوری خودران شروع کرده و در حال توسعه نرم افزار و سخت افزار اختصاصی خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی