ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمایی که بدون خلبان شما را به تعطیلات می‌برد

محققان در حال توسعه مدل مفهومی یک هواپیمای خودران هستند که قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به خلبان دارند. به لطف تکنولوژی مورد استفاده در پهپادها، کار بر روی هواپیمای خودران توسط شرکت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

محققان در حال توسعه مدل مفهومی یک هواپیمای خودران هستند که قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به خلبان دارند.

به لطف تکنولوژی مورد استفاده در پهپادها، کار بر روی هواپیمای خودران توسط شرکت هایی مثل بویینگ آغاز شده بود و حالا شرکت رزرو پرواز Kiwi.com برای پروژه هواپیمای خودران Zuri سرمایه گذاری کرده است.

هواپیمای خودران

به گفته مدیر Kiwi.com این شرکت در پی تولید یک نمونه اولیه از این هواپیماست که می تواند 4 مسافر را جابجا کند. او همچنین گفته است که با استفاده از Zuri شهرهای کوچک زیادی می توانند به شبکه حمل و نقل هوایی اضافه شوند.

هواپیمای هوشمند

Zuri طول بالی برابر 11 متر و وزنی برابر 900 کیلوگرم دارد. این هواپیمای خودران از تکنولوژی تیک آف عمودی (VTOL) مشابه پهپادها استفاده خواهد کرد و نیروی پیشرانه اش را 8 موتور الکتریکی تامین خواهند کرد.

این هواپیما همچنین می تواند تا 700 کیلومتر در یک مسیر از پیش برنامه ریزی شده پرواز کند. همچنین برای جابجایی بین جزیره ای هم مناسب بوده و دیگر نیازی به استفاده از کشتی، تاکسی و یا ماشین شخصی نخواهد بود.

هواپیمای خودران

ازآنجایی که این هواپیما قابلیت فرود عمودی را دارد، برخلاف هواپیماهای معمولی نیاز به باند فرود بزرگی نخواهد داشت و بنابراین می تواند در مناطق مختلفی فرود بیاید.

با اینکه هواپیماهای خودران می توانند در آینده باعث صرفه جویی میلیون دلاری شوند، اما گویا مسافران چندان راغب به استفاده از این تکنولوژی نیستند. بر اساس گزارشی که از 8000 نفر تهیه شده، 54 درصد آنها تمایلی به استفاده از هواپیماهای خودران ندارند.

اتحادیه اروپا هنوز مجوزهای لازم برای انجام پروازهای بدون خلبان را صادر نکرده است. بر اساس قوانین فعلی باید حداقل دو خلبان در کابین هدایت هواپیماهای مسافربری حضور داشته باشند. با این حال تکنولوژی پهپادها در حال توسعه است و باید دید روند توسعه این تکنولوژی در سالیان آینده قوانین فعلی را دستخوش تغییر خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی