ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کتاب های دیجیتالی
تکنولوژی

راه‌اندازی کمپین اینترنتی برای چاپ و نشر کتاب‌های فارسی در آمازون

نویسندگان ایرانی و افغانستانی با راه اندازی کمپینی اینترنتی به دنبال فراهم شدن امکان چاپ و نشر کتاب‌های فارسی از طریق آمازون هستند. در این کارزار تا کنون بیش از ۷۷۰۰ امضا ثبت شده و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

نویسندگان ایرانی و افغانستانی با راه اندازی کمپینی اینترنتی به دنبال فراهم شدن امکان چاپ و نشر کتاب‌های فارسی از طریق آمازون هستند. در این کارزار تا کنون بیش از ۷۷۰۰ امضا ثبت شده و به احتمال قریب به یقین به هدف نهایی برای جمع آوری ۱۰ هزار امضا خواهد رسید.

آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان تمرکز ویژه ای روی چاپ و نشر کتاب های کاغذی و الکترونیکی دارد. این شرکت حتی کتاب‌خوان کیندل را هم عرضه کرده و امکانات گسترده ای را در اختیار نویسندگان و ناشران قرار می دهد؛ با این حال تا کنون زبان فارسی در آن به رسمیت شناخته نشده است.

کتاب های دیجیتالی
مهیار مظلومی

هرچند تا مدتی قبل شرکتی به نام «کریت اسپیس» در آمازون خدمات چاپ فارسی را ارائه می داد اما از زمانی که آمازون آنرا به مالکیت خود آورد، این سرویس هم غیر فعال شد. حالا یکی از شاعران و مترجمان ایرانی به نام «مهیار مظلومی» با راه اندازی کمپینی اینترنتی قصد دارد ۱۰ هزار امضا جمع کرده و آمازون را به وجود مشتریان متعدد برای کتاب های دیجیتالی و چاپی فارسی مجاب کند.

مظلومی که دکترای نانوتکنولوژی دارد تا کنون چندین مجموعه شعر را تالیف و آثار دیگری را هم ترجمه کرده است. وی در متن کمپین خود تاکید کرده سرویس انتشار مستقیم از طریق کیندل (KDP) یکی از موثرترین روش ها برای نشر محتوا و دسترسی خریداران به آن است. با این حال KDP از فارسی پشتیبانی نمی کند، در حالی که فرهنگ و ادبیات فارسی از بزرگترین زبان ها در تاریخ بوده و هست.

هرچند جمع آوری ۱۰ هزار امضا آمازون را به ارائه خدمات به زبان فارسی ملزم نمی کند اما با توجه به سیاست های این شرکت مبنی بر اطمینان از سودآوری یک سرویس و سپس ارائه آن، بعید نیست کمپین مظلومی در نهایت به پیاده سازی سرویس فارسی منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی