ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رینو 10x زوم ادیشن
تکنولوژی

کالبدشکافی اوپو رینو سازوکار عجیب دوربین سلفی را آشکار می‌کند

اوپو مدتی قبل از پرچمدار جدیدش در دو نسخه رینو و رینو 10X زوم ادیشن رونمایی کرد و حالا اولین تصاویر از کالبدشکافی این گوشی و دوربین عجیب آن منتشر شده است. اوپو رینو به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۶

اوپو مدتی قبل از پرچمدار جدیدش در دو نسخه رینو و رینو 10X زوم ادیشن رونمایی کرد و حالا اولین تصاویر از کالبدشکافی این گوشی و دوربین عجیب آن منتشر شده است.

اوپو رینو به یک دوربین سلفی جهنده عجیب و غریب مجهز است که در قالب بخش مثلثی شکل شبیه باله کوسه از بالای بدنه خارج می شود. اطلاع از سازوکار به کار رفته برای پیاده سازی چنین سیستمی کالبدشکافی آن را هیجان انگیز می سازد.رینو 10x زوم ادیشن

پس از باز کردن بدنه مشخص می شود که پنل عقب به چیپ NFC متصل شده. اولین چیزی که جلب توجه می کند مکانیزم دوربین جهنده و ماژول سه گانه با قابلیت زوم ۱۰ برابری است. نیاز به فضا برای این ساختار باعث شده مادربورد نسبت به مدل های مشابه جمع و جورتر باشد.

مادر بورد با بهره گیری از فویل های مسی یکپارچه در هر دو طرف به خوبی حرارت اضافی را پراکنده می کند. علاوه بر این در اطراف هسته های پردازنده از ژل و گریس سیلیکونی استفاده شده که به خنک نگه داشتن آن کمک می کند.

بخش جهنده رینو 10X زوم ادیشن دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، میکروفون و فلش عقب را در یک ساختار چرخشی نامتقارن با هم ترکیب می کند. یک موتور استپر هم برای حرکت دادن بخش مثلثی در سمت راست تعبیه شده که با بکارگیری چرخ دنده هفت دندانه‌ای صدای حرکت آن تا حد ممکن کاسته شده. ریل حرکتی هم از فریم فلزی ساخته شده که ثبات بالایی را به ارمغان می آورد.

دوربین سه گانه اوپو رینو 10X زوم ادیشن شامل سنسورهای ۴۸، ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو است که در چیدمان L شکل کنار هم قرار گرفته اند. هرچند لنز پریسکوپ با ابعاد ۱۱.۵ در ۵.۷ در ۲۴.۵ میلی متری در پوشش فلزی جداگانه ای جا خوش کرده است. پس از باز کردن آنها مشخص می شود که سایز لنزها و منشور به مراتب بزرگتر از حالت عادی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی