ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بودجه تحقیق و توسعه
تکنولوژی

سرمایه‌گذاری سرسام‌آور هواوی روی تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۸

هواوی اهداف بلندپروازانه‌ای در سر داد اما از صرف هزینه های سرسام آور تحقیق و توسعه (R&D) برای دستیابی به این اهداف ابایی ندارد. [digipullqoute place="left"]موفقیت‌های هواوی مدیون سرمایه‌گذاری آنها روی تحقیقات بوده [/digipullqoute] بزرگترین کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هواوی اهداف بلندپروازانه‌ای در سر داد اما از صرف هزینه های سرسام آور تحقیق و توسعه (R&D) برای دستیابی به این اهداف ابایی ندارد.

موفقیت‌های هواوی مدیون سرمایه‌گذاری آنها روی تحقیقات بوده 

بزرگترین کمپانی تولید کننده تجهیزات مخابراتی در دنیا در سال میلادی گذشته ۱۵.۳ میلیارد دلار را صرف تحقیقات کرده که نسبت به ۵ سال پیش بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. 

کمپانی چینی با شتاب زیادی در حال توسعه کسب و کارش در زمینه های مختلف از موبایل گرفته تا سرویس های ابری و کسب و کار نیمه رساناست. این شرکت چنان هزینه ای را صرف تحقیقات کرده که تنها غول هایی نظیر آمازون، آلفابت و سامسونگ را در این زمینه پیش روی خود می بیند.

بودجه تحقیق و توسعه هواوی نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۹ درصد افزایش پیدا کرده و این میزان حتی از سرعت رشد سرمایه گذاری های اپل، مایکروسافت و سامسونگ در این زمینه هم بیشتر است. تنها آمازون با رشد ۲۱۰ درصدی هزینه های R&D بالاتر از هواوی قرار می گیرد.

«شیانگ لیگانگ»، مشاور مخابراتی و مدیر وب‌سایت cctime.com درباره موفقیت های شرکت چینی می گوید:

تمام موفقیت های تجاری هواوی مدیون بودجه هنگفتی است که صرف هزینه های تحقیق و توسعه شده. این سرمایه گذاری توان رقابت شرکت را تا حدی زیادی افزایش داده است.

این اظهار نظر درست به نظر می رسد چرا که کمپانی هواوی ۱۴ درصد از کل درآمدش در سال ۲۰۱۸ را صرف R&D کرده و از این نظر در میان شش شرکت برتر پس از آلفابت در جایگاه دوم قرار می گیرد. 

این کمپانی بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ با نرخ سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد دلاری هفتمین شرکت دنیا از نظر بودجه تحقیق و توسعه بوده است. در این بازه زمانی آمازون برترین کمپانی بوده و نتایج این سخاوت هم امروزه کاملا مشخص شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی