ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های کوالکام

نقص امنیتی چیپست‌های کوالکام و احتمال افشای داده‌های حساس کاربران

نقص امنیتی جدیدی که در موبایل ها و تبلت های مجهز به چیپست های کوالکام پیدا شده، به مهاجمان اجازه می دهد کلیدهای رمزنگاری و داده های خصوصی را از این دستگاه‌ها بازیابی کنند. این داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

نقص امنیتی جدیدی که در موبایل ها و تبلت های مجهز به چیپست های کوالکام پیدا شده، به مهاجمان اجازه می دهد کلیدهای رمزنگاری و داده های خصوصی را از این دستگاه‌ها بازیابی کنند. این داده های محرمانه در بخش ایمنی از تراشه به نام «محیط اجرای ایمن کوالکام» (QSEE) ذخیره می شوند.

این آسیب پذیری احتمالا تا مدت زیادی در گوشی‌ها باقی می‌ماند

کوالکام از بزرگترین شرکت های سخت افزاری است و میلیون ها دستگاه مختلف از تراشه های این شرکت بهره می برند؛ در نتیجه هر نقصی در محصولات آنها داده های میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد.

مدتی قبل یکی از کارشناسان NCC Group به نام «کیگان رایان» هشدار داد که نحوه پیاده سازی الگوریتم امضای رمزنگاری ECDSA توسط کوالکام دارای نقایص امنیتی است و می توان داده های پردازش شده در ناحیه ایمن QSEE را به صورت غیر مجاز بازیابی کرد. چیپست های کوالکامQSEE یک ناحیه سخت افزای ایزوله در چیپ های کوالکام است که خود اندروید و توسعه دهندگان اپ می توانند داده ها را برای پردازش ایمن به آن ارسال کنند. طی این فرایند داده ها از اپ های دیگر و حتی خود سیستم عامل ایزوله می شود. کلیدهای خصوصی و پسوردها معمولا در QSEE پردازش می شوند اما این باگ می تواند داده های حساس کاربران را بدون حفاظ در دسترس هکرها قرار دهد.

کمپانی تولید چیپ وصله های امنیتی را برای رفع مشکل ارائه کرده اما روند کند به‌روزرسانی های اندروید به آسیب پذیر ماندن صدها هزار موبایل و تبلت اندرویدی برای چند سال دیگر منجر می شود. اگر شما هم جزو کاربران محصولات مجهز به چیپ های کوالکام هستید بهتر است هرچه زودتر جدیدترین به‌روزرسانی ها را در دستگاه ها خود نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی