پیشتر در خبرها خواندید که کسب و کار تولید مودم های 5G اینتل احتمالا برای مدتی به کار خود پایان می دهد؛ تصمیمی که به احتمال قوی رابطه ای تنگاتنگ با توافق اخیر اپل و کوالکام دارد اما حالا خبری منتشر شده که نشان می دهد کمپانی اینتل از هفته ها قبل چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود.

طبق گزارشی که نشریه تلگراف در این باره منتشر کرده اپل چندین ماه قبل، از Umashankar Thyagarajan، مدیر واحد مودم های موبایل 5G اینتل دعوت به کار کرده. البته ترک کار این فرد مساله ای پنهانی نبوده و وی این مساله را از طریق اکانتش در لینکدین به سمع و نظر مخاطبان خود رسانده بود اما آنطور که در گزارش تلگراف ذکر شده Thyagarajan مهندس پروژه چیپ XMM 8160 بوده و در کانون برنامه های اینتل برای توسعه تراشه های 5G قرار داشته است. گفته می شود که وی نقشی کلیدی را در تولید مودم های مورد استفاده در گوشی های آیفون XR و مدل XS ایفا کرده است.

5G اینتل

نه اپل و نه اینتل در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اند. از سویی مشخص نیست که Thyagarajan در موقعیت شغلی تازه خود چه می کند (هرچند که او در پروفایل لینکدینش نقش خود را «معمار» اعلام کرده) اما می توان حدس زد که طراحی چیپست های وایرلس اصلی ترین کاری است که به او محول خواهد شد.

اما در مورد علت استخدام این فرد توسط اپل هم باید بگوییم که غول تکنولوژی آمریکا همواره از تمایل خود برای ساخت چیپست های سلولار سخن به میان آورده است و برای دستیابی به این هدف نیز اقدام به جذب استعدادها و افراد متخصص کرده.

این اواخر نیز خبر رسید که اپل قصد ایجاد ۱۲۰۰ موقعیت شغلی تازه را در سندیگو دارد که بنابر باور برخی، این اقدام اپل در راستای جذب نیروهای متخصص کوالکام صورت گرفته بود. با این حال اما استخدام Thyagarajan گامی موفق از جانب اپل بوده است و عزم این شرکت برای استخدام نیروهای زبده برای واحد سخت افزار سلولارش را نشان می دهد.