ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت ویندوز 10
تکنولوژی

اجرای آپدیت جدید ویندوز 10 به حداقل 32 گیگابایت حافظه نیاز دارد

مایکروسافت اعلام کرده که کاربران برای اجرای جدیدترین آپدیت ویندوز 10 باید حداقل 32 گیگابایت فضای خالی در سیستمشان داشته باشند. در طی سال های گذشته مایکروسافت روند کاهش حجم سیستم عامل خود؛ ویندوز را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت اعلام کرده که کاربران برای اجرای جدیدترین آپدیت ویندوز 10 باید حداقل 32 گیگابایت فضای خالی در سیستمشان داشته باشند.

در طی سال های گذشته مایکروسافت روند کاهش حجم سیستم عامل خود؛ ویندوز را در پی گرفته بود و در نهایت، سنگین ترین سیستم عامل دنیا، در نسخه ویندوز 10 تنها به 16 گیگابایت حافظه داخلی نیاز داشت.

اما حالا به نظر می رسد مایکروسافت در حال برعکس رفتن این مسیر است و اعلام کرده که سیستم ها به 32 گیگابایت برای اجرای این سیستم عامل نیاز دارند. البته در حال حاضر این احتمالا به نفع کاربران تمام می شود.

وقتی سازنده سیستم عامل حداقل حافظه مورد نیاز برای سیستم ها را اعلام می کند، در واقع شرکت های تولید کننده سخت افزار را به سمت ساخت دستگاه هایی با حافظه داخلی کمتر سوق می دهد و این منجر به تولید دستگاه های نه چندان قدرتمند و  غیر کاربردی می شود.

به نظر می رسد مایکروسافت دلیل دیگری هم برای بالاتر بردن حداقل امکانات ویندوز داشته باشد. پیشتر این شرکت در این رابطه اعلام کرده بود که برای ویندوز 10، حداقل 7 گیگابایت حافظه معکوس نیاز است تا سیستم بعد از آپدیت های ویندوز دچار مشکل نشود. با حداقل حافظه داخلی 16 گیگابایت، کاربرانی که تبلت ها و مینی کامپیوترهای 32 گیگابایتی دارند فقط 5 گیگابایت برای کارهای دیگر در اختیار خواهند داشت.

اینطور که اعلام شده است مایکروسافت مقدار جدید حافظه مورد نیاز را در آپدیت ماه می 2019 و برای سیستم های 64 بیت و 32 بیت اعمال کند.

آپدیت ویندوز 10

با اینکه این تغییر برای سیستم هایی که امسال عرضه می شوند مشکلی به وجود نخواهد آورد، اما سیستم های 32 گیگابایتی را با مشکل مواجه خواهد کرد. احتمالا این سیستم ها قادر به اعمال آپدیت ویندوز 10 نباشند. نکته قابل توجه این است که آپدیت قبلی نیز در سال 2020 منقضی خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد کاربران سیستم های ضعیف تر مجبور به تعویض با یک سیستم قوی تر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • elshan1234
    elshan1234 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    الان اس اس دی من چهل گیگ ظرفیت داره ... نمیتونم اپدیت کنم؟

مطالب پیشنهادی