ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

kim-jong-un-limo (5)
خودرو

سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی کیم جونگ اون به لیموزین های ضد گلوله

مقامات سیاسی رده بالا و سران کشورهای مختلف معمولا از لیموزین های ضد گلوله برای رفت و آمد و تردد در خیابان ها استفاده می کنند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی نیز در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

مقامات سیاسی رده بالا و سران کشورهای مختلف معمولا از لیموزین های ضد گلوله برای رفت و آمد و تردد در خیابان ها استفاده می کنند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی نیز در دیدارهای اخیر خود با ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ از یک دستگاه مرسدس بنز ضد گلوله برای جابجایی خود استفاده کرده که این امر با حاشیه هایی همراه بوده است.

kim-jong-un-limo (4)

از آنجایی که کره شمالی به خاطر برنامه های هسته ای خود تحت تحریم های شدیدی قرار دارد، فروش هر گونه کالای لوکس از جمله خودروهای لیموزین به این کشور ممنوع است.

با وجود این موضوع، کیم جونگ اون در سفر اخیر خود به روسیه از دو دستگاه لیموزین مایباخ S600 پولمان گارد و مایباخ S62 برای رفت و آمد بهره گرفته که این امر نیز باعث بروز حرف و حدیث ها و وسط کشیده شدن پای دایملر به ماجرا شده است.

kim-jong-un-limo (2)

به منظور پیشگیری از هر گونه شائبه این کمپانی آلمانی نسبت به نحوه دسترسی رهبره کره شمالی به لیموزین های خود اظهار بی اطلاعی کرده است. خانم سیلکه ماکرت (Silke Mockert) یکی از سخنگوهای دایملر در این باره گفته:

ما درباره اینکه این خودروها چگونه در اختیار کره شمالی قرار گرفته اند، مطلقا نظری نداریم. برای دایملر شکل صحیح صادرات محصولات و همخوانی با قوانین، اصلی پایه در فعالیت های تجاری است.

کمپانی ما بیش از 15 سال است که ارتباط تجاری با کره شمالی نداشته و به طور جدی هم راستا با تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده حرکت می کند. به منظور جلوگیری از تحویل محصولات به کره شمالی و هر یک از سفارت های آن در سرتاسر جهان، دایملر فرایندهای کنترلی جامعی برای صادرات تدوین کرده است. فروش خودروها توسط اشخاص ثالث، به ویژه نمونه های دست دوم، فراتر از کنترل و مسئولیت ما است.

kim-jong-un-limo (1)

احتمال می رود لیموزین های کیم جونگ اون از معدود کشورهایی که رابطه خوبی با کره شمالی دارند و با تکنیک دور زدن تحریم ها خریداری شده باشد. برخی کشور دوست و برادر چین را مرجع این لیموزین های دست دوم می دانند.

گفتنی است که مشابه این اتفاق در خصوص کشورهای رانده شده از نقشه اقتصاد جهانی، بارها روی داده است. برای مثال مراسم تشییع جنازه پدر کیم جونگ اون نیز با حضور خودروهای آمریکایی همراه بود و یا معمای نحوه دسترسی داعش به خودروهای وانت صفر کیلومتر تویوتا هیچگاه به شکل رسمی در رسانه ها بازتاب نیافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    تویوتا هم نمیدونست خودروهای داعش از کجا میاد دستش xDDD خر خودتونید عزیزه دلم! طرف زمان جنگ به عراق بعث کمک کرد و بمب شیمیایی داد ، بعد جنگ اومد جانبازای شیمیایی رو درمان کرد! خر خودتونید

    • Hamid Mousazadeh
      Hamid Mousazadeh | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

      ژاپن زمان جنگ طرف ما بود دلیلش هم تویوتا لندکروزهایی که به اسم توسعه کشاورزی به ایران میدادم ولی تو جبهه ازشون استفاده میشد

مطالب پیشنهادی