ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش سود سامسونگ
تکنولوژی

کاهش ۶۰ درصدی سود سامسونگ علی رغم استقبال از گلکسی S10

کسب و کار نمایشگر و چیپ سامسونگ با کاهش تقاضا مواجه شده اما بخش موبایل این شرکت به لطف فروش موفق سری گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی در امان مانده است. گزارش مالی سه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۲

کسب و کار نمایشگر و چیپ سامسونگ با کاهش تقاضا مواجه شده اما بخش موبایل این شرکت به لطف فروش موفق سری گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی در امان مانده است.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۱۹ سامسونگ حاکی از فروش پایین تر از حد انتظار چیپ های حافظه و پنل های نمایش است. علی رغم استقبال خریداران از گلکسی اس ۱۰ درآمد بخش موبایل این شرکت هم با کاهش نسبی مواجه شده که ظاهرا ناشی از افزایش تمرکز روی مدل های میان رده است:

افزایش رقابت در بازار مدل های اقتصادی و میان رده باعث کاهش سود کسب و کار موبایل نسبت به سال قبل شده

درآمد سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۱۹ برابر ۴۵.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته است. سود شرکت هم در این مدت ۵.۳ میلیارد دلار گزارش شده که از کاهش ۶۰ درصدی نسبت به پارسال حکایت دارد.

درآمد بخش موبایل اما به واسطه سازمان دهی مجدد محصولات این شرکت با تمرکز روی مدل های اقتصادی و میان رده با کاهش ۴ درصدی به ۲۳.۴ میلیارد دلار رسیده است. کمپانی کره ای به میزان فروش جدیدترین پرچمدارش اشاره نکرده اما گلکسی اس ۱۰ به واسطه تمایز از مدل قبلی و مجهز شدن به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، پنل اینفینیتی و دوربین قدرتمند با استقبال خوبی روبرو شده است. 

از سوی دیگر کاهش تقاضا برای چیپ های حافظه از سوی مراکز داده به افت ۳۰ درصدی درآمد این بخش منجر شده. همین مساله برای کسب و کارهای تولید پردازنده و پنل های نمایش نیز صدق می کند و درآمد بخش های نیمه هادی و صفحه نمایش شرکت نیز به ترتیب با کاهش ۲۷ و ۱۸ درصدی نسبت به سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۸ روبرو شده است.

سامسونگ ابراز امیدواری کرده که در ماه های پیش رو افزایش تقاضا برای چیپ های حافظه و نمایشگرهای انعطاف پذیر به بهبود کسب و کار آنها مواجه شود.

 

تماشا کنید: بررسی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    همه دنبال تا کردن و تا شدن افتادن

مطالب پیشنهادی