ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

خط و نشان واشنگتن برای کشورهای هم پیمان؛ پیرامون همکاری مان بازنگری می کنیم

واشنگتن ظاهرا تفاوتی میان قطعات کلیدی و غیرکلیدی 5G قائل نیست و آنطور که مقامات امنیت سایبری آمریکا اعلام کرده اند این کشور اشتراک گذاری اطلاعات با برخی هم پیمانانش را که در نظر دارند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

واشنگتن ظاهرا تفاوتی میان قطعات کلیدی و غیرکلیدی 5G قائل نیست و آنطور که مقامات امنیت سایبری آمریکا اعلام کرده اند این کشور اشتراک گذاری اطلاعات با برخی هم پیمانانش را که در نظر دارند از تجهیزات 5G هواوی استفاده کنند، مورد بازنگری قرار می دهد.

رابرت استریر معاون ارتباطات سایبری و بین المللی و سیاست گذاری اطلاعاتی وزارت کشور آمریکا در این باره گفت:

ایالات متحده آمریکا به واسطه جایگاهی که دارد می تواند هواوی یا دیگر فروشندگان غیرقابل اعتماد را در هر بخشی از شبکه مخابراتی 5G خطرناک بخواند.

او در ادامه گفت:

اگر دیگر کشورها از فروشندگان غیرقابل اعتماد در شبکه های خود استفاده کنند یا اجازه فعالیت در شبکه های 5G خود را به آنها بدهند آنگاه ما نیز امکان اشتراک گذاری اطلاعات حساس و ارتباطمان با آنها به شکل امروزی اش را مورد بازنگری قرار می دهیم.

هواوی که عنوان بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی دنیا را یدک می کشد بعد از آنکه ایالات متحده آمریکا از همپیمانانش خواست به خاطر احتمال ارتباط پنهانی این کمپانی با دولت چین با آن مراوده تجاری نداشته باشند به شدت زیر ذره بین قرار گرفت و شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید هفته گذشته شورای امنیت ملی بریتانیا تصمیم گرفت هواوی را از کلیه قطعات کلیدی شبکه 5G خود کنار بگذارد اما اعلام کرد که اجازه فعالیت آن در بخش های غیرحساس را با اعمال محدودیت هایی خواهد داد.

این خبر نیز چندی بعد در یکی از روزنامه های ملی بریتانیا بازتاب پیدا کرد و خشم اعضای پارلمان و کمیته جاسوسی بریتانیا را به دنبال داشت. چند روز بعد نیز هلند به عنوان یکی دیگر از کشورهای اروپایی اعلام کرد که اجازه فعالیت هواوی در بخش های غیرکلیدی از شبکه 5G خود را خواهد داد.

به نظر می رسد اعلام مواضع اخیر واشنگتن در رابطه با هواوی نیز بیشتر به خبر همکاری بریتانیا و هلند با این شرکت ارتباط داشته باشد. در هر حال با اعلام همکاری وزنه سنگینی چون بریتانیا پیش بینی می شود که دیگر کشورهای اروپایی نیز با آن همقدم شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Digik
    Digik | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اگر این موضوع واقعی باشه چی
    کار عاقلانرو امریکا داره میکنه

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ترامپ و امریکا اخیرا دارن تصمیمات زیادی برای دنیا میگیرن
    کشور ها با این روند کم کم طلب استقلال میکنن و خسته میشن از وضع کنونی که امریکا براشون تعیین وضعیت کنه
    این روند اگه ادامه پیدا کنه امریکا ضعیفتر میشه

  • molavy
    molavy | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آمریکای جهان خوار که میگن

مطالب پیشنهادی