ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ودافون
تکنولوژی

ودافون هواوی را به تعبیه درب پشتی در تجهیزات مخابراتی متهم کرد

ودافون، از بزرگترین شرکت‌های خدمات موبایل در دنیا وجود درب‌ پشتی (backdoor) در تجهیزات هواوی با قابلیت دسترسی غیر مجاز به شبکه خانگی کاربران را تایید کرد. [digipullqoute place="left"]هواوی زیر بار این اتهام نرفته[/digipullqoute] گزارش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ودافون، از بزرگترین شرکت‌های خدمات موبایل در دنیا وجود درب‌ پشتی (backdoor) در تجهیزات هواوی با قابلیت دسترسی غیر مجاز به شبکه خانگی کاربران را تایید کرد.

هواوی زیر بار این اتهام نرفته

گزارش مربوط به وجود این آسیب پذیری ابتدا توسط بلومبرگ منتشر شد و حالا ودافون نیز صحت آن را تایید کرده است. این آسیب پذیری ها بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در روترهای خانگی هواوی و تجهیزات به کار رفته در زیرساخت شبکه ودافون پیدا شده اند.

این مشکلات حتی تا بعد از سال ۲۰۱۲ نیز به قوت خود باقی بوده اما شواهدی از افشای اطلاعات وجود ندارد. نقص مذکور در شبکه های آلمان، بریتانیا و پرتغال ودافون نیز مشاهده شده اما کمپانی مذکور به واسطه قیمت پایین تجهیزات چینی به استفاده از آنها ادامه داده است. هواوی نیز علی رغم تایید این مساله از حل آنها پس از دریافت گزارشات در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ خبر داده است.ودافون

ودافون همان زمان به وجود مشکلاتی در رورترهای خانگی هواوی پی برده که از نظر آنها می توانسته به عنوان درب پشتی برای دسترسی به شبکه ها و سیستم های محلی مورد استفاده قرار گیرد. ظاهرا این مشکل ناشی از قابلیت Telnet بوده که به گفته کمپانی چینی برای پیکربندی روترها از راه دور بکار برده شده. چینی ها اما زیر بار وجود درب پشتی نرفته اند:

برخی مشکلات فنی در تجهیزات ما وجود داشته که شناسایی و مرتفع شده اند. درب پشتی به معنی آسیب پذیری عمدی است که می توان از آن سوءاستفاده کرده اما در ابزارهای ما اشتباهی بود که رفع شد.

هرچند این مشکلات به سال ها قبل برمی گردد و مدت هاست که رفع شده اند اما انتشار خبر آن در زمانی که هواوی از سوی آمریکا و چند کشور دیگر به تلاش برای جاسوسی از طریق تجهیزات مخابراتی متهم شده، می تواند به اعتبار و کسب و کار آنها لطمه بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    dna چینی ها با کلک و حقه بازی عجین شده

  • molavy
    molavy | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آره ودافون خوب ودافون بی خطر

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چند سال پیش که گذارش های جاسوسی های اقتصادی چین میومد همه از بی عرضه گی های شرکت های غربی میگفتن
    کسی یادش نبود سخت افزار های چینی چک کنه
    حالا چی شده که جهان میخواد به چینی ها اعتماد کنه برای فایو جی چون ارزونه
    هیچ ارزونی بیدلیل نیست

  • mojtaba mollaie
    mojtaba mollaie | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جنگ کثیف 5G

مطالب پیشنهادی