ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت مودم‌های 5G تلفن‌های هوشمند تقریباً دو برابر مدل‌های 4G است

انقلاب 5G پیش روست و همان‌طور که همه می‌دانیم این فناوری در مراحل ابتدایی است و در حال حاضر هزینه زیادی دارد. جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده است که قیمت مودم‌های 5G تلفن‌های هوشمند تقریباً دو ...

علی میرعرب
نوشته شده توسط علی میرعرب | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹

انقلاب 5G پیش روست و همان‌طور که همه می‌دانیم این فناوری در مراحل ابتدایی است و در حال حاضر هزینه زیادی دارد. جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده است که قیمت مودم‌های 5G تلفن‌های هوشمند تقریباً دو برابر مدل‌های 4G است. این گزارش از سوی موسسه تحقیقاتی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IICT) سئول ارائه شده است. این موسسه اطلاعات خود را از بانک سرمایه‌گذاری دریافت می‌کند.

علیرغم افزایش قیمت‌گذاری، پیش‌بینی می‌شود صنعت 5G در چند سال آینده شاهد رشد چشمگیری باشد


به‌طور خاص: جی‌پی مورگان در گزارش سال 2018 با عنوان "تلفن هوشمند: شی‌ء بزرگ بعدی؟ 101 مزایا برای زنجیره تأمین" گفته است که به‌طور متوسط تراشه‌های 5G تلفن‌های هوشمند، 1.85 برابر گران‌تر از همتایان 4G خود هستند. در این گزارش پیش‌بینی شده است که متوسط قیمت تراشه‌های حافظه برای تلفن‌های هوشمند تقریباً 85.40 دلار است. در مقابل تراشه‌های 4G موجود در تلفن‌های هوشمند، حدوداً 50دلار هزینه دارند. براین‌اساس انتظار می‌رود تلفن‌های 4G بتوانند مدت زیادی تا پیشی‌گرفتن تلفن‌های هوشمند 5G از آن‌ها، در بازار بمانند.

همچنین جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده است که پردازنده‌های باند پایه و اپلیکیشن‌ها برای تلفن‌های 5G دو برابر گران‌تر از نمونه‌های 4G است. بانک سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده، قیمت پردازنده‌های باند پایه 5G را 33.40 دلار پیش‌بینی کرده است و انتظار می‌رود که پردازنده‌های اپلیکیشن‌ها 55.60 دلار قیمت داشته باشند.

انتظار می‌رود این افزایش قیمت تراشه‌ها و همچنین افزایش تدریجی تلفن‌های 5G در سال آینده، باعث افزایش چشمگیر سود صنعت تراشه شود. همچنین IICT گزارش می‌دهد سود این صنعت از 540 میلیون دلار در سال 2019 به 5.99 میلیارد دلار در سال 2020 برسد. انتظار می‌رود تا سال 2021 سود صنعت تراشه به حدود 14.1 میلیارد دلار برسد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل اولین آیفون 5G را در سال 2020 رونمایی خواهد کرد. همچنین شایعه شده است که اولین آیپد پرو مجهز به 5G در سال 2021 وارد بازار خواهد شد. ازآنجاکه اپل سومین سازنده تلفن‌های هوشمند در جهان است، بازار بی‌نظیری را برای تبلت‌های با فناوری 5G به همراه دارد. تحلیلگران بر این باورند که رشد چشمگیری قریب‌الوقوع است و سهم کوچکی از آن به دلیل پذیرش استانداردهای جدید تلفن همراه توسط اپل است.

بازار تلفن‌های هوشمند که در سال‌های اخیر کاهش یافته است ممکن است افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند. یکی از دلایلی اصلی این کاهش چرخه‌های طولانی ارتقا است. اما با معرفی تلفن‌های 5G انتظار می‌رود مشتریان برای استفاده از سرعت‌های بالا به خرید این تلفن‌ها روی بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی