ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الگوریتم
تکنولوژی

هوش مصنوعی به ونگوگ و دیگر اسطوره های دنیای نقاشی جان دوباره می بخشد [تماشا کنید]

هوش مصنوعی با استفاده از یک الگوریتم به نام «پینت بات» می تواند اثر نقاشان معروف را بازتولید کند. الگوریتمی که برای این کار توسعه داده شده با استفاده از تکنیک های دیپ لرنینگ روش ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

هوش مصنوعی با استفاده از یک الگوریتم به نام «پینت بات» می تواند اثر نقاشان معروف را بازتولید کند.

الگوریتمی که برای این کار توسعه داده شده با استفاده از تکنیک های دیپ لرنینگ روش حرکت قلم مو روی بوم را مورد مطالعه قرار داده و آن را تقلید می کند.

وقتی هوش مصنوعی به یک رویکرد مشخص دست پیدا کند، آنگاه می تواند با همان سبک از روی یک عکس آن را نقاشی کند. در نتیجه این الگوریتم می تواند تکنیک یک نقاش مشخص را یاد گرفته و سپس برای تولید نقاشی های جدید آن را به کار ببرد.

برای اینکه محققان بتوانند الگوریتم پینت بات را تعلیم دهند، بین 3 تا 10 نقاشی را به عنوان مرجع به آن معرفی می کنند. روش یادگیری هم مبتنی بر روندی از آزمون و خطاست که در اصطلاح «یادگیری تقویتی» نام گذاری شده است. هوش مصنوعی با بررسی هر نقاشی، تعلیم می بیند که ویژگی های مختلفی از آن را استخراج کرده و به خاطر بسپارد. این ویژگی ها شامل رنگ، تراکم، جاگیری و ابعاد قلم است.

image

طی پروسه یادگیری، هوش مصنوعی نقاشی های مرجع را بازتولید کرده و سپس با نقاشی اصلی مقایسه می کند تا میزان تشابه مشخص شود. بر همین اساس شیوه کار خود را بهبود داده و دوباره از ابتدا اثر را خلق می کند.

برای اینکه پینت بات بتواند سبک یک نقاش را یاد بگیرد حدود 6 ساعت زمان لازم دارد. وقتی که روند یادگیری تمام شد، محققان می توانند عکس جدیدی در اختیار آن قرار داده تا آن را به سبک همان هنرمند نقاشی کند و این کار فقط 5 دقیقه طول می کشد.

image

با اینکه فیلترهای مختلفی وجود دارد که امکان تبدیل یک عکس به نقاشی را فراهم می کند، اما عملکرد پینت بات به خاطر هزاران قلم زنی مجزا، به یک نقاشی واقعی شبیه تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی