ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف لایک اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

اینستاگرام حذف لایک را به طور آزمایشی در کانادا آغاز کرد

هفته پیش بود که از احتمال حذف گزینه پرطرفدار لایک در اینستاگرام برایتان گفتیم. تا امروز این موضوع چیزی بیشتر از یک شایعه نبود، اما ساعاتی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس F8 فیسبوک مشخص ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

هفته پیش بود که از احتمال حذف گزینه پرطرفدار لایک در اینستاگرام برایتان گفتیم. تا امروز این موضوع چیزی بیشتر از یک شایعه نبود، اما ساعاتی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس F8 فیسبوک مشخص شد که اینستاگرام به طور جدی چنین نقشه‌ای را در سر می‌پروراند.

مارک زاکربرگ و همکارانش در جریان کنفرانس F8 امسال که برای توسعه‌دهندگان برگزار شد، اعلام کردند که اینستاگرام از آخر همین هفته تست حذف گزینه لایک را آغاز خواهد کرد. اول از همه نیز کاربران کانادایی شاهد حذف لایک از تایم‌لاین خود خواهند بود.

با این تغییر دیگر نمی‌توانید تعداد لایک پست‌های تایم‌لاین و پست‌های پروفایل‌ها را مشاهده نمایید. اینستاگرام هدف از اعمال این تغییر را «متمرکز کردن کاربران روی عکس‌ها و ویدیوهای به اشتراک‌گذاری شده» و نه روی «تعداد لایک‌های هر پست» اعلام کرده و می‌خواهد امکانی فراهم کند که فقط صاحب اکانت قادر به دیدن تعداد لایک‌های پست‌هایش باشد.

تا هفته گذشته اینستاگرام تست این ویژگی را عملا تکذیب می‌کرد. وقتی جین وانگ اسکرین‌شات‌هایی از حذف لایک اینستاگرام را در صفحه توییتر خود منتشر کرد، یکی از مقامات اپلیکیشن در واکنش به این موضوع اعلام کرد که «مشغول تست این ویژگی نیستند» اما همیشه به دنبال راه‌هایی می‌گردند که بتوانند فشار را از محیط اینستاگرام بردارند.

حالا که تست ویژگی حذف لایک به طور رسمی تأیید شده، مشخص نیست که آیا اینستاگرام آن را در به‌روزرسانی‌های بعدی اپلیکیشن عملی خواهد کرد یا خیر. نکته مسلم اینجاست که لایک همواره عامل مشوقی برای فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی بوده، اما گاهی پست‌های نامناسب و ناخوشایندی را هم در محیط این شبکه اجتماعی برجسته کرده است.

با این تغییر اینستاگرام امیدوار است که بتواند فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای همیشه تغییر دهد. نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید حذف گزینه لایک می‌تواند روی بهبود ساختار محتوایی و فرهنگی اینستاگرام مؤثر باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    لایک پایه و اساس شبکه های اجتماعی مخربه و برداشتنش ميتونه خیلی از تاثیر تخریبی اونها کم کنه

  • امیر
    امیر | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    به نظر من کار درستیه که لایک ها حذف بشه. چون واقعا یه مشت داغون بیخودی بولد میشن توو اینستا ?

مطالب پیشنهادی