ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح مدیرعامل اسنپ درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

«ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ در گفتگو با دیجیاتو خبر دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را تایید کرد. علاقبند اشاره می‌کند که تاکسی‌های اینترنتی در ۸ ماه اخیر با مسئولین در وزارت‌خانه‌های مختلف در حال مذاکره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵

«ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ در گفتگو با دیجیاتو خبر دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را تایید کرد. علاقبند اشاره می‌کند که تاکسی‌های اینترنتی در ۸ ماه اخیر با مسئولین در وزارت‌خانه‌های مختلف در حال مذاکره بوده‌اند و اکنون درباره تخصیص سهمیه بنزین به اسنپ و سایر تاکسی‌های اینترنتی می‌گوید:

«آخرین خبری که شنیده‌ایم و هنوز هم قطعی نیست، این است که از فرداشب سهمیه بندی اجرایی و ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه به همه داده می‌شود. از طرفی فعلاً هیچ سهمیه دیگری به هیچ کس تعلق نخواهد گرفت اما ظرف یک ماه آینده، وضعیت سهیمه بنزین تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های عادی و آژانس‌ها دقیقاً مشخص می‌شود. در واقع در این بازه زمانی، ساز و کار اختصاص سهمیه مشخص خواهد شد.»

مدیرعامل اسنپ در پاسخ به این سوال که مکانیزم تخصیص سهمیه به رانندگان چگونه خواهد بود، به دیجیاتو گفت: «آنچه اتفاق می‌افتد این است که ما میزان پیمایش دقیق راننده‌های خود را به صورت هفتگی در سامانه‌ای بارگذاری خواهیم کرد که وزارت نفت به آن دسترسی دارد. سپس بر اساس میزان کیلومتری که ما از مسافت طی شده توسط هر راننده اعلام می‌کنیم، روی کارت بانکی راننده، به همان اندازه اعتبار بلاک شده اختصاص پیدا خواهد کرد. بنابراین قرار نیست که این سهمیه به طور مستقیم به هیچ سامانه هوشمند حمل‌ونقلی پرداخت ‌شود.»

اعلام خبر غیرقطعی، تخصیص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی این تصور را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده بود که افراد برای دریافت سهمیه به دنبال ثبت نام در اسنپ خواهند بود؛ همان اتفاقی که در دور قبلی سهمیه بندی برای آژانس‌ها افتاد. علاقبند اما با تکذیب این موضوع، می‌گوید:

«جذب راننده در اسنپ همواره بر اساس میزان عرضه و تقاضای سفر است. از طرفی این اتفاق هرگز در بستر سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل رخ نمی‌دهد چراکه سهمیه‌ بر اساس پیمایش هر راننده پرداخت می‌شود، نه بر اساس ثبت نام یک شخص در اسنپ. ساختار تخصیص سهمیه به این صورت است که شخص باید در سامانه ما ثبت نام کند، سفر اسنپی انجام دهد و به میزان پیمایش، سهیمه دریافت کند. این در حالی است که در آژانس‌ها تخصیص سهمیه بر حسب پیمایش یا کیلومترهای طی‌شده نبود و به شکل اتوماتیک وقتی یک راننده وارد آژانس می‌شد سهمیه دریافت می‌کرد.»

او در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا هر راننده نهایتاً سقف مشخصی از سهمیه بنزین خواهد داشت یا خیر، می‌گوید: «در این ۸ ماه در رابطه با همه مسائل با سازمان‌های مربوطه صبحت کرده‌ایم و از دغدغه‌های موجود گفته‌ایم، اما هنوز هیچ تصمیم قطعی در هیچ‌یک از موارد گرفته نشده است. با وجود این، منطقی‌ترین حالت این است که هر راننده به اندازه پیمایشی که دارد، سهمیه سوخت دریافت کند.»

از سوی دیگر «رضا الفت نسب»، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی هم در گفتگو با دیجیاتو دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را تایید می‌کند و می‌گوید ساز و کار دریافت سهمیه سوخت برای رانندگان، با یک ماه تاخیر انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی