ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار فروش گوشی
تکنولوژی

سامسونگ، هواوی و اپل صدرنشین عرضه گوشی هوشمند در فصل اول 2019

در حالی که سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با 71.9 میلیون دستگاه، رتبه اول عرضه گوشی هوشمند را کسب کرد، هواوی با 59.1 میلیون مقام دوم را در اختیار گرفت. گزارش جدید ...

هانا حیدری
نوشته شده توسط هانا حیدری | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در حالی که سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با 71.9 میلیون دستگاه، رتبه اول عرضه گوشی هوشمند را کسب کرد، هواوی با 59.1 میلیون مقام دوم را در اختیار گرفت.

گزارش جدید مؤسسه آمار بین‌المللی از میزان عرضه به بازار کمپانی‌های گوشی هوشمند در سه ماه اول 2019 نشان می‌دهد، حدود 310.8 میلیون گوشی هوشمند از ژانویه تا مارس 2019 روانه بازار شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6.6 درصد کاهش داشته است.

کاهش میزان عرضه به بازار گوشی همراه در سال 2018 حدود 4.1 درصد و در سال 2017 حدود 3.5 درصد بوده است. این امر نشان می‌دهد که کاهش عرضه به بازار هر سال بیشتر می‌شود.

سامسونگ اما با کاهش 8.1 درصدی عرضه نسبت به سال گذشته روبرو شده و هواوی در پله دوم با سرعت بالایی به رقیب کره ای نزدیک می‌شود.

غول تکنولوژی چینی 50.3 درصد افزایش در عرضه به بازار گوشی‌های هوشمند را تجربه کرده و از 39.2 میلیون عرضه سال گذشته به 59.1 میلیون رسیده است.

آمار فروش گوشی

اپل نیز با 36.4 میلیون عرضه در رتبه سوم جای گرفته است. این شرکت آمریکایی با کاهش 30 درصدی نسبت به 52.2 میلیون عرضه سال گذشته، بیشترین میزان کاهش در 6 برند نخست این رتبه‌بندی را تجربه کرده است.

هواوی و اپل طی سال 2018 بین رتبه دوم و سوم در حرکت بودند. با این حال پیش‌بینی می‌شود که هواوی مقام دوم را برای خود نگه دارد و حتی ممکن است به رتبه نخست نیز دست پیدا کند.

اپل تنها کمپانی نیست که با کاهش عرضه به بازار روبه‌رو شده است. شیائومی با 10.2 درصد کاهش در مقام چهارم و Oppo با 6 درصد کاهش در مقام پنجم قرار گرفته‌اند. vivo نیز با افزایش 24 درصدی عرضه خود مقام پنجم را با Oppo شریک شده است.

در بازار جهانی چه خبر؟

بعد از انتشار گزارش شرکت اطلاعات بین‌المللی، مؤسسه تحلیل بازار Counterpoint Research نیز گزارش عرضه به بازار جهانی را منتشر کرد. نتایج هر دو گزارش حاکی از روند مشخصی در بازار گوشی هوشمند است؛ هواوی در حال تسخیر سهم بزرگی از بازار است. این شرکت چینی 17 درصد از نمودار عرضه به بازار را از آن خود کرده است.

آمار کل عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار 345 میلیون است که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است. این امر نشان می‌دهد تقاضا برای خرید گوشی هوشمند جدید در جهان کاهش یافته است.

هواوی اخیراً نیز اعلام کرده که برنامه‌ دارد تا سال 2021 به مقام نخست عرضه برسد. سامسونگ و اپل به ترتیب یک و دو درصد از سهم بازار را از دست داده‌اند که این امر نشان می‌دهد هواوی برای رسیدن به مقام دوم، رقبای کوچک‌تر را کنار زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aco farsi
    aco farsi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سی درصد کاهش فروش اپل زنگ خطر واضحیه برای این برند

مطالب پیشنهادی