ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Dead Rain 2: Tree Virus؛ تحت تعقیب، به سبک آخرالزمانی

قسمت دوم «باران مرگ» (Dead Rain 2) فرصتی دوباره برای یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های گوشی است تا این‌بار آن‌طور که لیاقتش را دارد، دیده شود. اولین نسخه از Dead Rain دو سال پیش انتشار یافت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

قسمت دوم «باران مرگ» (Dead Rain 2) فرصتی دوباره برای یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های گوشی است تا این‌بار آن‌طور که لیاقتش را دارد، دیده شود. اولین نسخه از Dead Rain دو سال پیش انتشار یافت و بازی با وجود اینکه در بخش گیم‌پلی و گرافیک تجربه‌ای منحصر به فرد ارائه می‌داد اما به‌خاطر نوع سیستم درآمدزایی سازنده، به یکی از الماس‌های گمشده دنیای بازی‌های موبایل تبدیل شد.

عناوینی که اگرچه کیفیت بالایی دارند اما بازیکن‌هایی زیادی به سراغ‌شان نرفته‌اند. حالا Dead Rain 2: Tree Virus پتانسیل این را دارد تا مجموعه باران مرگ را به محبوبیتی که انتظار می‌رود، برساند. یک گیم‌پلی سریع‌تر، گرافیک هنری همچنان زیبا و البته انتشار رایگان بازی با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای؛ متاسفانه قسمت اول برای دیده‌تر شدنش همین مورد آخر را کم داشت.

Dead Rain 2 با پوشش این مسئله و بهبودهایی که داده، مشخصا جامعه مخاطبین بیشتری را هدف گرفته است. بازی داستان قسمت قبلی را ادامه می‌دهد. در دنیایی آخرالزمانی قدم می‌گذارید که به‌خاطر حضور یک بیماری، انسان‌ها شکل و شمایلی شبیه به زامبی‌ها گرفته‌اند و در این میان شخصیت اصلی هم به‌دنبال دخترش می‌رود.

داستانی کلیشه‌ای که بستری برای گیم‌پلی و گرافیک هنری جذاب را فراهم کرده است. Dead Rain 2 را می‌توانیم اکشنی ساید اسکرولینگ (Side Scrolling - دوربین از نمای پهلو) توصیف کنیم. در هر مرحله از بازی، کاراکتر داستان باید از بین تعداد زیادی زامبی عبور کرده و یک قدم به پیدا کردن دخترش نزدیک شود. در این راه نیز می‌تواند از اسلحه‌های مختلفی استفاده کند.

اما چیزی که گیم‌پلی سری Dead Rain را متفاوت با بقیه اکشن‌های ساید اسکرولینگ کرده، حضور تعداد زیاد زامبی‌ها و سیستم تیراندازی روان بازی است که هم باعث شده بودن در فضای آخرالزمانی احساس شود و هم بازیکن لذت کشتن آن‌ها را ببرد. طی یک مرحله ممکن است بارها با گروه زیادی از انسان‌های زامبی شکل روبه‌رو شوید.

بنابراین چاره‌ای ندارید جز اینکه بدوید و در همین لحظه فرار، سعی کنید آن‌ها را پشت سر بگذارید. این دویدن، هجوم زامبی‌ها به سمت شما و شلیک همزمان به سمت‌شان به‌قدری خوب از آب درآمده که احتمالا چند مرحله اول را فقط برای تکرار همین کار ادامه بدهید. هرچند بازی ویژگی‌های بیشتری برای ارائه داد.

با این حال سازنده به‌درستی توانسته حس و حال تعقیب و گریز زامبی‌ها را در عنوان جمع‌وجوری مثل Dead Rain زنده کند. البته یکی از مسائلی که باعث شده این تعقیب و گریزها جذاب‌تر بشود، اتمسفر بازی است. Dead Rain 2 از همان طراحی هنری قسمت قبلی استفاده کرده و با کمی چاشنی بیشتر بافت‌های پیکسلی و رنگ‌بندی مرده خودش، موفق شده دنیای آخرالزمانی خودش را باورپذیرتر کند.

دیروز که مطلب بهترین بازی های 2019 را نوشتم، بخش Forged Fantasy را با این جمله آغاز کردم: موج آنلاین شدن بازی‌ها روز به روز دارد فراگیرتر می‌شود و در این پنج ماهه که از سال میلادی جدید می‌گذرد، متاسفانه Forged Fantasy تنها آفلاین اکشن و با کیفیتی است که می‌توان در بازار عناوین گوشی پیدا کرد.

حالا Dead Rain 2 را باید دومین بازی موبایل امسال با همین سه مشخصه «اکشن-آفلاین-باکیفیت» به‌حساب بیاوریم.

DEAD RAIN 2 : Tree Virus

DEAD RAIN 2 : Tree Virus

سازنده: Tiny Devbox قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 418.2 / 76.63 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عجب بازیه ایول. دمتون گرم

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شدیدا مبتنی بر پرداخت درون برنامه ای

مطالب پیشنهادی