ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

ضرر 1.2 میلیارد دلاری کاربران از سرقت و کلاهبرداری ارزهای مجازی

بر خلاف تصور عمومی، ارزهای مجازی کاملاً هم ضد سرقت و غیر قابل رهگیری نیستند و هرساله مبالغ قابل توجهی از این پول ها توسط هکرها و خلافکاران دزدیده شده یا به دلایل دیگر ضررهای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

بر خلاف تصور عمومی، ارزهای مجازی کاملاً هم ضد سرقت و غیر قابل رهگیری نیستند و هرساله مبالغ قابل توجهی از این پول ها توسط هکرها و خلافکاران دزدیده شده یا به دلایل دیگر ضررهای هنگفتی متوجه صاحبان ارزهای مجازی می شود.

به گزارش مؤسسه CipherTrace در سال 2018 میلادی جرایم مربوط به ارزهای مجازی مجموعاً 1.7 میلیارد دلار ضرر متوجه کاربران کرده اند که این رقم در سه ماهه نخست سال 2019 برابر 1.2 میلیارد دلار بوده و نشان دهنده رشد فزاینده فعالیت های مخرب و سرقت در دنیای پول های رمزنگاری شده است.

356 میلیون دلار از 1.2 میلیارد دلار ضرر کلی مستقیماً دزدیده شده است

بر اساس اطلاعات منتشر شده، 356 میلیون دلار از مبالغ مذکور مستقیماً دزدیده شده و 851 میلیون دلار دیگر نیز از طریق کلاهبرداری یا سرمایه گذاری نادرست از دست رفته است. در میان ارقام مورد بحث، ضررهایی مانند 134 میلیون دلار از سرمایه شرکت QuadrigaX نیز محاسبه شده که در ماجرای این پلتفرم کانادایی، پس از مرگ بنیانگذار مجموعه به عنوان تنها کسی که رمز عبور اصلی را در اختیار داشت، دسترسی به مبلغ مورد اشاره عملاً ممکن نبوده است.

ارزهای مجازی

به اعتقاد «دیو جوانز» مدیر عامل CipherTrace، علت اصلی رشد بی سابقه جرایم مربوط به ارزهای مجازی، عدم وجود قوانین و مقررات شفاف و کافی بوده که علی رغم تلاش کشورهای اروپایی برای تدوین الزامات مربوطه، این قوانین هنوز به صورت فراگیر تصویب نشده و از سوی دیگر جامعه متخلفان سایبری نیز همواره در حال رشد بوده است.

جوانز همچنین سوءمدیریت در شرکت های فعال حوزه ارزهای مجازی را از دیگر دلایل ضررهای اخیر دانسته و اظهار داشته در برخی موارد، مدیران جوان این شرکت ها که گردش های مالی چند میلیون دلاری دارند، طمع کرده و دست به کلاهبرداری می زنند.

گفتنی است آقای جوانز علاوه بر مدیریت سایفرتریس، رئیس کارگروه بین المللی ضد فیشینگ، که در زمینه پیشگیری از جرایم سایبری و حل پرونده ها فعالیت می کند، نیز هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی