ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
آموزش

ارسال پیام از طریق واتساپ بدون نیاز به ذخیره کردن شماره‌ مخاطب چگونه امکان پذیر است؟

پیام رسان واتس اپ پرکاربر ترین پیام‌رسان حال حاضر دنیا به شمار می‌رود و کاربران بی‌شماری در سرتاسر دنیا دارد. اما این پیام رسان دارای محدودیت‌هایی است که یکی از آن‌ها امکان پذیر نبودن ارسال ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

پیام رسان واتس اپ پرکاربر ترین پیام‌رسان حال حاضر دنیا به شمار می‌رود و کاربران بی‌شماری در سرتاسر دنیا دارد. اما این پیام رسان دارای محدودیت‌هایی است که یکی از آن‌ها امکان پذیر نبودن ارسال پیام بدون ذخیره شماره تماس مخاطبین به شمار می‌آید.

در واقع انجام این کار از طریق اپلیکیشن واتس اپ امکان پذیر نیست؛ اما راه‌هایی وجود دارد که بتوان این محدودیت‌ها را دور زد و بدون ذخیره کردن شماره‌ی تماس پیام خود را ارسال نمود. در این مطلب سه روش مختلف را بررسی می‌کنیم که یکی از آن‌ها به صورت رسمی توسط واتس اپ مشخص شده است. با ما همراه باشید.

حالت تاریک

استفاده از روش رسمی

اگر سری به بخش سوالات متداول وبسایت رسمی واتس اپ بزنید مشاهده می‌کنید که این پیام رسان راه حلی برای این معضل ارائه کرده است. طبق توضیحات درج شده در این بخش اگر بخواهید یک پیام به شماره‌ی ذخیره نشده‌ی 12345678900+ ارسال کنید، باید به لینک https://wa.me/phonenumber رفته و به جای phonenumber شماره‌ی مد نظر خود را وارد نمایید. در واقع باید به وبسایت https://wa.me/12345678900 بروید.

توجه داشته باشید که برای تایپ شماره‌ی تلفن نیازی نیست از علامت‌های + و 00 استفاده کنید و تنها پیش شماره‌ی کشور قبل از شماره‌ی کامل مخاطب کفایت می‌کند. پس از ورود به وبسایت یاد شده همراه با یک کد QR نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از WhatsApp Web در گوشی خود آن را اسکن کنید. پس از اسکن می‌توانید پیام خود را ارسال نمایید.

ارسال پیام بدون ذخیره شماره تماس

استفاده از یک اپلیکیشن

اگر احساس می‌کنید روش قبلی کمی گیج کننده و کند است می‌توانید برای ارسال پیام به افرادی که شماره‌شان را ذخیره نکرده‌اید از یک اپلیکیشن استفاده کنید. برای این کار چند اپلیکیشن مختلف اندرویدی وجود دارند که می‌توانید با بهره‌مندی از آن‌ها این محدودیت را دور بزنید اما رابط کاربری جالبی را ارائه نمی‌دهند.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه خیلی خوب کار می‌کند Click To Chat نام دارد که می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید. این نرم افزار کم حجم کاملا رایگان است، از هیچ تبلیغی استفاده نمی‌کند و برای اجرا شدن در سیستم عامل به هیچ دسترسی خاصی نیاز ندارد.

ارسال پیام بدون ذخیره شماره تماس

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است. پس از اجرا کردن آن، کافیست پیام و شماره تلفن مخاطب خود را در آن وارد کرده و سپس Open را بزنید.

Click to chat

Click to chat

سازنده: TrianguloY قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.113 مگابایت زبان:

استفاده از روش انتخاب متن

روش سوم از هر دو روش گفته شده سریع‌تر است اما احتمال دارد که در همه‌ی گوشی‌های اندرویدی عملی نباشد. در این روش کافیست شما شماره‌ی تلفن مخاطب خود را در جایی تایپ کرده و سپس شماره‌ی تایپ شده را به طور کامل انتخاب کنید.

با انجام این کار سیستم عامل چند پیشنهاد مختلف را ارائه خواهد کرد که اصلی ترین آن‌ها عبارت‌اند از کپی، بریدن، درج کردن و تماس گرفتن. اما اگر در همین بخش روی آیکونی که که دارای سه دایره‌ی افقی است بزنید، شاهد چند گزینه‌ی بیشتر هم خواهید بود که یکی از آن‌ها ارسال پیام در واتس اپ است.

ارسال پیام بدون ذخیره شماره تماس

البته باید به یاد داشته باشید که این روش روی گوشی‌هایی که از سیستم عامل اصلی و خام اندروید استفاده می‌کنند (مثل گوشی‌های سری پیکسل) بررسی شده و به طور صد درصد انجام پذیر است (حداقل در نسخه‌های 9 و Q). به عنوان روش یاد شده در سیستم عامل OneUI‌ سامسونگ جوابگو نیست.

سوالات متداول کاربران درمورد ارسال پیام بدون ذخیره شماره تماس

چگونه می توان بدون ذخیره مخاطب در واتساپ چت کرد؟

برای چت کردن در واتسات بدون ذخیره کردن مخاطب، 3 راه وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن، با استفاده از لینک wa.me و یا روش انتخاب متن که می توانید در این مطلب جزییات آن را بخوانید.

چگونه می توان در گروه واتساپ به پی وی کسی رفت؟

در هر گروهی که هستید، انگشت خود را روی پیام کسی که می‌خواهید به صورت خصوصی به او پیام دهید، نگه دارید. سه نقطه در بالای سمت راست صفحه وجود دارد. روی آن کلیک کنید و روی گزینه Reply Privately بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سما فرض الهی
    سما فرض الهی | ۲۷ آبان ۱۴۰۰

    من از یو وات ساپ استفاده میکنم اونجا اون گزینه رو دارع ولی وقتی میزنم پیوی طرف مقابلم نمیاد

  • مهرسام پارسی فر
    مهرسام پارسی فر | ۲۶ آبان ۱۴۰۰

    من از اپلیکیشن ارسال سریع واتساپ استفاده میکنم اونم خوبه از تو بازار دانلود کردم

  • azhand
    azhand | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام ممنون از مطلب خوبتون برای ویندوز هم این نرم افزار ادیت شده واتساپ هست که این قابلیت و تماس از ویندوز هم داره
    https://gate1.ir/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3-%d8%a7%d9%be-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%b0%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87/

  • اهورا
    اهورا | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    تخمی ترین پیام رسانه .

مطالب پیشنهادی