ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیوشپرد
علمی

یازدهمین پرواز و فرود موفق فضاپیمای نیوشپرد بلو اوریجین [تماشا کنید]

بلو اوریجین در آخرین پرتاب آزمایشی خود موفق شد فضاپیمای نیوشپرد و بوستر راکت را با موفقیت روی زمین فرود آورد و یک قدم به ارسال مسافر به مدار زمین نزدیک تر شود. در پرتاب ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

بلو اوریجین در آخرین پرتاب آزمایشی خود موفق شد فضاپیمای نیوشپرد و بوستر راکت را با موفقیت روی زمین فرود آورد و یک قدم به ارسال مسافر به مدار زمین نزدیک تر شود.

در پرتاب بدون سرنشین اخیر، فضاپیما به ارتفاع حدود 105 کیلومتری رسید و 38 آزمایش علمی در مدار زیر زمین با موفقیت انجام شد که در نوع خود رکوردی در بین فضاپیماها به حساب می آید.

یازدهمین پرتاب بلو اوروجین، از وست تگزاس منطقه ای در ایالت تگزاس در ساعت 8:35 دقیقه به وقت محلی 12 اردیبهشت (18:05 به وقت ایران) انجام شد و تنها 10 دقیقه بعد راکت در محل از پیش تعیین شده فرود آمد و کپسول هم با چتر نجات به زمین نشست.

این پرتاب پنجمین مأموریت کپسول نیوشپرد بود. پرتاب قبلی که در ماه ژانویه انجام شده بود تنها 10 آزمایش را شامل می شد. به همین دلیل در مأموریت دیروز به نسبت قبل محموله سنگین تری حمل شد. از 38 آزمایش اخیر، 9 مورد مربوط به ناسا و شامل آزمایش پرینت سه بعدی مرتبط با دانشگاه کنتاکی بود. این آزمایش می تواند به محققان در توسعه تکنولوژی های چاپ سه بعدی در خارج از زمین کمک کند.

از دیگر تجهیزات آزمایشی سانتریفوژی بود که به محققان امکان جمع آوری اطلاعات بیولوژیکی در مأموریت های زیر مداری را می داد. در نهایت آزمایش دیگری متعلق به دانشگاه پوردو طراحی شده بود تا دقت اندازه گیری سوخت باقی مانده در مخزن فضاپیماها در فضا بهبود یابد.

در حالی که کمک به محققان بخشی از مأموریت های نیوشپرد بوده اما در نهایت این فضاپیما برای سفر مسافران به فضا طراحی شده است. نیوشپرد با 6 صندلی برای مسافرانی که با پرداخت هزینه رویاهایشان را محقق می کنند، با هر آزمایش یک قدم به پرواز این افراد نزدیک تر می شود. به گفته بلو اوریجین چنین پروازی احتمالاً تا انتهای سال 2019 محقق خواهد شد. کمپانی متعلق به جف بزوس البته هنوز قیمت بلیط هر سفر فضایی را مشخص نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی