ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت های 5G
تکنولوژی

۳۴ درصد از کل پتنت های 5G دنیا توسط چین ثبت شده است

پتنت های استاندارد-لازم به آن دسته از پتنت هایی گفته می شود که هر شرکتی در صنعت باید حق امتیاز آنها را پرداخت کند و به همین خاطر آنها را می توان گنجینه ای ارزشمند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

پتنت های استاندارد-لازم به آن دسته از پتنت هایی گفته می شود که هر شرکتی در صنعت باید حق امتیاز آنها را پرداخت کند و به همین خاطر آنها را می توان گنجینه ای ارزشمند برای مخترعانشان خواند.

اخیرا شرکتی به نام IPvtics که در زمینه تحلیل پتنت فعالیت دارد تحقیقی را انجام داده که براساس آن شمار پتنت های استاندارد-لازم چین در زمینه 5G رشدی چشمگیر را نسبت به عصر 4G تجربه کرده و حتی اگر شرکت های چینی از فروش محصولات خود به کشورها منع شوند باز هم یک سوم درآمد ناشی از تمامی پتنت های 5G نصیب این کشور می شود.

براساس گزارش IPlytics شرکت هایی که در چین حضور دارند درخواست ثبت حدود ۳۴ درصد از تمامی پتنت های اصلی 5G را تا فصل نخست ۲۰۱۹ ارائه کرده اند. سهم کره جنوی از این پتنت ها نیز برابر با ۲۵ درصد و ایالات متحده آمریکا و فنلاند هر کدام ۱۴ درصد اعلام شده است. سوئد با ثبت ۸ درصد از کلیه پتنت های 5G در جایگاه بعدی قرار دارد و ژاپن نیز ۵ درصد این سهم را به خود اختصاص داده است. تایوان، کانادا، انگلستان و ایتالیا نیز هر کدام با کسب یک درصد از این سهم در ده کشور اصلی این فهرست جای گرفته اند.

بخش خودرو بیشترین تعداد پتنت را به خود اختصاص داده است

لازم است یادآور شویم که فرایند اندازه گیری مورد استفاده توسط شرکت IPlytics چندان هم کامل نیست و برپایه تحلیل هایی است که شرکت مورد بحث از دیتابیس جهانی ۹۴ میلیون پتنت و استاندارد جمع آوری کرده و پتنت های صادر شده و نهایی ملاک آن نبوده است.

این شرکت با جستجوی کلیدواژه ها حدود ۷۴۵۰۰ پتنت کلیدی 5G را مورد ارزیابی قرار داده و طبق بررسی آن بخش خودرو بیشترین تعداد پتنت را به ثبت رسانده است.

پتنت های 5G

اما نکته قابل توجه دیگر در این گزارش سهم چین از پتنت های 5G است که نسبت به 4G حدودا ۵۰ درصد بیشتر شده. پتنت های این کشور در حوزه 4G در واقع با کره جنوبی برابری می کند و هر کدام از این دو کشور ۲۲ درصد از کل موارد ثبت شده را به خود اختصاص داده بودند.

هواوی بالاترین تعداد پتنت های 5G را ثبت کرده است

با در نظر داشتن تعداد پتنت هایی که هر یک از شرکت های چینی در زمینه 5G ثبت کرده اند می توان اینطور نتیجه گرفت که هواوی میتواند برنده بزرگ نسل 5G خواهد بود در حالی که نوکیا از فنلاند سهمی در حدود ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده است. سامسونگ از کره جنوبی ۱۳ درصد و ال جی، شرکت هموطن آن با ۱۲ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند و شرکت آمریکایی کوالکام نیز تنها حدود ۸ درصد از پتنت های کلیدی 5G را به ثبت رسانده است که این رقم تقریبا با شرکت سوئدی اریکسون برابری می کند. در عین حال اما کمپانی چینی ZTE نیز توانسته حدود ۱۱.۷ درصد از سهم پتنت های جهانی را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی