ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاستوریزاسیون
علمی

ابداع جدید دانشمندان: روش جدید و کارآمدتر برای پاستوریزاسیون شیر

در حال حاضر ما می‌توانیم نهایت به مدت دو الی سه هفته شیشه شیر را با روش‌های مختلف در یخچال‌هایمان نگهداری کنیم اما دانشمندان در شرکت استرالیایی Naturo ادعا می‌کنند روش بهتر و کارآمدتری جهت ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

در حال حاضر ما می‌توانیم نهایت به مدت دو الی سه هفته شیشه شیر را با روش‌های مختلف در یخچال‌هایمان نگهداری کنیم اما دانشمندان در شرکت استرالیایی Naturo ادعا می‌کنند روش بهتر و کارآمدتری جهت پاستوریزاسیون شیر ابداع کردند. به طوری که مدت زمان نگهداری شیر پاستوریزه به عدد ۶۰ روز افزایش می‌یابد.

جالب اینجاست تکنیک شرکت نیچرو جهت پاستوریزاسیون با استفاده از قدرت گرمایشی نیست و طبق ادعاهای دانشمندان این شرکت، رنگ و مزه شیر درست همانند چیزی خواهد بود که مستقیم از گاو استخراج می‌شود.

جف هستینگز، مدیر عامل شرکت نیچرو توضیح می‌دهد با استفاده از مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های حال حاضر رویه پاستوریزاسیون صورت می‌پذیرد:

پاستوریزاسیون یک فرآیند تقریبا تهاجمی از لحاظ بیولوژیکی است. طی ۱۵ ثانیه قرار است حداقل ۷۲ درجه سانتی‌گراد به شیر گرما داده شود و برای تهیه شیر هموژنیزه، این فرآیند تهاجمی‌تر می‌شود.

پاستوریزاسیون

این شرکت با عدم افشای روش و متد پاستوریزاسیون، از مزایای محصول‌شان در رسانه‌ها صحبت می‌کنند. به نظر می‌رسد محصول شرکت نیچرو ماندگاری بهتری نسبت به سایر محصولات داشته و شیر از مزه طبیعی‌تری بهره می‌برد.

ادعاهای این شرکت توسط سازمان کنترل کیفی مواد لبنی استرالیا مورد تایید قرار گرفته و تمام استانداردهای پاستوریزاسیون با استفاده از این تکنیک جدید رعایت شده تا اکثر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا در انسان کشته شوند. اندرو ویلسون، سخنگوی سازمان کنترل کیفی در این باره توضیح می‌دهد:

سازمان، اطلاعات‌ شرکت نیچرو را تایید می‌کند که پروسه و فرآیند نوآورانه آنها نتایجی مطابق ادعاهایشان داشته است. در حقیقت این متد به مراتب پیامدهای بهتری نسبت به روش‌های معمول و رایج پاستوریزاسیون دارد.

معلوم نیست این متد چطور بدون انتقال گرما توانسته عوامل بیماری‌زا را حذف کند. به خصوص باکتری باسیلوس سرئوس که در روش‌های معمول پاستوریزاسیون همیشه از بین نمی‌روند. از طرفی هم آنزیم و ویتامین‌های مفید شیر نظیر ویتامین B2 و B12 در شیر پاستوریزه شرکت نیچرو حفظ می‌شود.

ابداع این تکنیک جدید شرکت استرالیایی بعید به نظر می‌رسد کاملا افشا شود. چرا که به صورت غیرمستقیم بر اقتصاد استرالیا در صنعت کشاورزی کمک می‌کند. به دنبال به ثبت رساندن این متد قرار است مزرعه‌ای در استرالیا احداث شود تا ۱۰ میلیون لیتر شیر در هر سال تولید و روانه بازار شود. هنوز صحبتی مبنی بر فروش این تکنیک جدید در رسانه‌ها مطرح نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    «ابداع این تکنیک جدید شرکت استرالیایی بعید به نظر می‌رسد کاملا افشا شود.»
    چقدر کثیف

مطالب پیشنهادی