ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشکلات حقوقی تیم‌های استارت آپی
تکنولوژی

امکان بررسی مشکلات حقوقی تیم‌های استارت آپی با سازمان فناوری اطلاعات کشور

یکی از مشکلاتی که تیم‌های جوان استارت آپی در شروع،میانه و یا خاتمه کار خود دارند درگیری با مسائل حقوقی است. عدم تنظیم و تدوین قانون‌های جدید برای کسب و کارهای نوپا و کمبود قوانین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

یکی از مشکلاتی که تیم‌های جوان استارت آپی در شروع،میانه و یا خاتمه کار خود دارند درگیری با مسائل حقوقی است. عدم تنظیم و تدوین قانون‌های جدید برای کسب و کارهای نوپا و کمبود قوانین در این حیطه باعث بروز شبهات و مشکلات عدیده‌ای برای شرکت‌ها شده و این موضوع چندین بار گریبانگیر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ شده است. در همین راستا مدیر کل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده که امکان ملاقات‌های حضوری و مردمی را در رابطه با مسائل حقوقی در ماه رمضان را برقرار کرده است.

«محمدجعفر نعناکار» ضمن اعلام این خبر به دیجیاتو تاکید می‌کند که این کار برای شنیدن مشکلات کسب و کار ها ایجاد شده است:

«در حد توان سازمان مشاوره‌های لازم به آنها داده می‌شود و یا برای راه حل مشکلات آنها چاره اندیشی بشود. به باور من این موضوع همچنین می‌تواند یک نوع همفکری و کمک رسانی برای تدوین لوایح و طرح‌های حقوقی در رابطه با استارتا‌پ‌ها باشد. این تصمیم گیری‌ها در حین مشاوره‌ها می‌تواند به صورت واقعی‌تر و ملموس‌تری انجام شود.»

نعناکار معتقد است که با برقراری این جلسات چالش‌های اکوسیستم استارت آپی ایران دقیق‌تر شناسایی می‌شود. او برای برقراری این ملاقات‌ها فرمی آماده کرده و آن را در وبسایت شخصی خودش قرار داده تا عموم مردم با پر کردن آن بتوانند در لیست انتظار برقراری جلسه مشاوره حقوقی قرار بگیرند. گفتنیست این فرم از این آدرس اینترنتی قابل دسترس است.

مشکلات حقوقی تیم‌های استارت آپی

مشکلات حقوقی فعالان استارت آپی می‌تواند پیش از شروع کار و از همان مراحل اولیه شکل گیری ایده رخ بدهد. اینکه ایده مال کیست و چگونه آن را در اختیار دیگران قرار دهیم تا همچنان حفظ مالکیت بر آن داشته باشیم تا زمانی که یک استارت آپ شکل گرفته و در بازار فعال است و با چالش‌هایی حقوقی از سوی بخش سنتی و دولتی روبرو می‌شود. تمام این مسائل می‌توانند بحرانی در زندگی یک فرد استارت آپی ایجاد کنند که جلسات مشاوره حقوقی می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی شناسایی کند.

به دلیل جدید بودن استارت آپ ها، هنوز قوانین حقوقی استارت آپ ها به درستی مشخص نشده است. معمولا قوانین موجود در کسب و کارها بیشتر مربوط به کارهای سنتی است و ورود افراد به این حوزه باید با دقت و وسواس خاصی صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی