ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5G
تکنولوژی

تدوین پیشنویس پیشنهادات امنیتی راه اندازی شبکه های 5G در پراگ

مقامات امنیتی و کارشناسان بیش از ۳۰ کشور دنیا طی هفته ای که گذشت در پراگ دور هم جمع شدند تا دستورالعمل های پیاده سازی شبکه های 5G را تهیه و تدوین نمایند و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

مقامات امنیتی و کارشناسان بیش از ۳۰ کشور دنیا طی هفته ای که گذشت در پراگ دور هم جمع شدند تا دستورالعمل های پیاده سازی شبکه های 5G را تهیه و تدوین نمایند و در پایان مجموعه ای از پیشنهادات را برای راه اندازی نسل بعدی تکنولوژی سلولار در دنیا مطرح کردند.

مجموع پیشنهادات غیر الزام آور پراگ به دولت ها در رابطه با وابستگی شان به تکنولوژی 5G که ممکن است در برابر تاثیر دولت های دیگر آسیب پذیر باشد، هشدار می دهد.

در متن بیانیه این نشست می خوانیم:

خطر کلی تاثیر روی یک تامین کننده توسط کشور ثالث باید در نظر گرفته گرفته شود و  خطرسنجی محصولات تامین کننده نیز باید در زمان بررسی فاکتورهای مختلف از جمله فضای قانونی قابل اجرا و دیگر جنبه های اکوسیستم تامین کننده باید در نظر گرفته شود.

البته در این بیانیه حرفی از یک تامین کننده خاص به میان نیامد اما دولت آمریکا مدتی است که همپیمانان خود را از کاربرد تجهیزات شبکه 5G غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی بر حذر می دارد. مقامات امنیتی آمریکا همواره اعلام نموده اند که تکنولوژی های توسعه یافته توسط هواوی ممکن است توسط دولت چین برای جاسوسی از کشورها مورد استفاده قرار بگیرد. در مقابل هواوی نیز همواره هر گونه اتهام جاسوسی برای دولت چین را رد و بر بی گناهی خود تاکید کرده است.

پیشنهادات پراگ که در راستای آماده شدن برای راه اندازی تکنولوژی 5G و شبکه های آینده تدوین شده است روی مقوله هایی نظیر سیاست، تکنولوژی، اقتصاد، امنیت، حریم خصوصی و انعطاف پذیری تاکید دارد. گفتنی است نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره و آمریکا از جمله حاضران این نشست بودند.

موسس هواوی
رن ژنگفی، موسس هواوی

هواوی اما به عنوان تنها شرکتی که انگشت اتهام به سمتش نشانه رفته از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است. این شرکت چندی پیش به خاطر سرقت اطلاعات محرمانه مربوط به یکی از ربات های مورد استفاده در شرکت آمریکایی At & t و همچنین دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران زیر ذره بین قرار گرفته و مدیر ارشد مالی آن که دختر موسس هواوی هم هست همین حالا در بازداشت خانگی به سر می برد تا به اتهاماتش در آمریکا رسیدگی شود.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی