ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس هیات مدیره همراه اول: روبیکا حاصل همکاری مشترک همراه اول و ایرانسل است

در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول اعلام شد که روبیکا در حقیقت یک پروژه مشترک حمایت شده از سوی همراه اول و ایرانسل است، هرچند بازیگران دیگری نیز در توسعه و رشد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۴

در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول اعلام شد که روبیکا در حقیقت یک پروژه مشترک حمایت شده از سوی همراه اول و ایرانسل است، هرچند بازیگران دیگری نیز در توسعه و رشد آن نقش دارند.

«مهدی اخوان بهابادی» رئیس هیات مدیره مجمع عمومی همراه اول از استراتژی جدیدی صحبت می‌کند که در آن دو اپراتور رقیب با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به منافع مشترکی دست پیدا کنند. استراتژی همکاری دو رقیب در حال حاضر از سوی ایرانسل و همراه اول در روبیکا پیاده شده است چرا که بهابادی در ادامه صحبت‌های خود جزییات بیشتری درباره روبیکا گفت:

«روبیکا شرکت نیست بلکه پروژه است. چون حتی هنوز یک شرکت برای روبیکا ثبت نشده. این یک پروژه مشترک است که همراه اول و ایرانسل پشت این پروژه هستند. در حال حاضر دیتای رایگان در اختیار کاربران روبیکا قرار می‌دهیم که شاید چرایی آن برای شما سوال باشد. این یک تکنیک بازاریابی است و ما قصد داریم از روبیکا بعد از اینکه توسعه خوبی پیدا کرد و ارزش آن بالا رفت؛ درآمدزایی خواهیم داشت.»

رییس هیات مدیره همراه اول اشاره کرد که در واقع از فضاها و ظرفیت خالی شبکه همراه اول و ایرانسل برای رشد روبیکا استفاده شده است: «راهکار این بود که از ظرفیت خالی، برای ایجاد پروژه‌های مشترک استفاده کنیم.» رئیس هیات مدیره مجمع عمومی همراه اول اما تاکید می‌کند که این اپلیکیشن در حال حاضر سود مالی برای آنها به همراه ندارد:

«در روبیکا همکاری چندجانبه است و چند مجموعه کوچک دیگر نیز حمایت مالی انجام می‌دهند اما دو اپراتور سهم عمده دارند و احتمالاً طی چند هفته آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهیم کرد.»

بهابادی باور دارد ۲۶ میلیون کاربر در روبیکا، نشان دهنده این است که این پروژه تا به امروز مسیر خود را به درستی طی کرده است: «همراه اول اثبات کرد می‌تواند در چنین حوزه‌هایی نیز فعالیت کند. نمی‌توانم در خصوص میزان موفقیت این اپلیکیشن چیزی بگویم اما اوضاع خوب است و بیش از آن‌چه فکرش را کنید برای همراه اول، عایدی خواهد داشت.»

روبیکا

بهابادی خبر داد که در هفته‌های آینده برای روبیکا یک شرکت ثبت می‌شود. به گفته او بیشتر سهام روبیکا در اختیار همراه اول و ایرانسل است، اما بازیگران دیگری هم هستند. اگرچه او نامی از بازیگران نبرد، اما اظهار داشت که آن بازیگران دیگر هزینه‌های تبلیغاتی روبیکا را می‌دهند و به همین دلیل چیزی در صورت‌های مالی همراه اول نیست. در واقع، تنها هزینه‌ای که همراه اول و ایرانسل برای روبیکا می‌کنند، ارائه دیتای رایگان است و هزینه‌های تبلیغاتی، با بخش‌های دیگری است که هویت‌ آنها هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خب بلاخره ما هم ميدونيم كه درصد اصلي از مالكيت سيستم مخابراتي كل ايران دست سپاه هست

    بنظرم به قدر كافي تاييد كردن كه پشت پرده اش هموني هست كه از اول ما ميگفتيم

  • itookan
    itookan | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    روبیکا مثل آش شله قلمکار میمیونه! یه انبار پر از ات و آشغال. هیچ ساختار اصولی براش دیزاین نشده. محتوا به اندازه نداره. هیچکدوم از سرویس‌ها درست کار نمیکنه. صرفا به لطف مازاد تبلیغاتی که توسکا نمیتونست بفروشه و تخصیصش میدادن به روبیکا به ۲۶ میلیو یوزر رسید. شاید بهتره بگیم ۲۶ میلیون نصب!

  • porsesh
    porsesh | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جاسوسک... شک نکن... خبر اینم میاد

  • zitanix
    zitanix | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جاسوس افزار

  • moslemzare
    moslemzare | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ینی باهم تقسیم کردن.

مطالب پیشنهادی