ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

9b777467-hyundai-kia-airbags-1
خودرو

فروش خودروی معیوب؛ اتهام تازه علیه گروه کیا و هیوندای

اخیرا پرونده ای علیه شاخه آمریکای شمالی هیوندای کیا تشکیل شده مبنی بر اینکه این دو برند نتوانسته اند مشتریان خود را در جریان معیوب بودن ایربگ های خودروهایشان قرار دهند. به گزارش Autonews، پرونده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

اخیرا پرونده ای علیه شاخه آمریکای شمالی هیوندای کیا تشکیل شده مبنی بر اینکه این دو برند نتوانسته اند مشتریان خود را در جریان معیوب بودن ایربگ های خودروهایشان قرار دهند.

به گزارش Autonews، پرونده فوق زمانی تشکیل شده که دو تن از مشتریان جدید هیوندای و کیا متوجه عدم تعمیر یا تعویض ایربگ خودروهای خود شده اند. واحدهای کنترل کننده ایربگ ها ظاهرا ساخت شرکت آمریکایی TRW و شرکت آلمانی ZF Friedrichshafen بوده و این بار پای تاکاتا در میان نیست.

اتهام مطرح شده این است که ایربگ های برخی از محصولات هیوندای و کیا به دلیل انرژی الکتریسیته بیش از حد، در زمان وقوع تصادف عمل نمی کنند. اختلال در عملکرد پیش کشنده های کمربند دیگر اتهامی است که شاکیان مطرح کرده اند.

b05afc60-hyundai-kia-airbags-3

مایکل هرناندز (Michael Hernandez) و تامی تیلر (Tammy Tyler) خریدارانی هستند که وارد دعوای حقوقی با هیوندای کیا شده اند. این دو گفته اند اگر می دانستند واحد کنترل کننده ایربگ خودروهایشان دارای ایراد است، آنها را نخریده و یا حداقل تمام مبلغ را پرداخت نمی کردند.

در بین مدل های مشکوک به ایربگ معیوب، نام کیا فورته و کوپ 2013، اپتیما 2013-19، اپتیمای هیبریدی 2012-16، سدونای 2014، سوناتای 2013-19 و سوناتای هیبریدی (بدون اشاره به سال ساخت) دیده می شود.

به گفته وکلای مشتریان ناراضی هیوندای و کیا، این دو برند از وجود ایراد در خودروهای خود مطلع بوده اند، اما بدون رفع آن مدل ها را تحویل خریداران داده اند. یکی از این وکلا گفته:

ما همگی انتظار داریم وقتی اعضای خانواده مان با خودرویی رانندگی می کنند یا در آن حضور دارند، کمربندها و ایربگ ها به درستی وظیفه خود را انجام دهند. بخش زشت رفتار شرکت های ZF، TRW و خودروساز اینست که ایربگ ها و کمربندها فقط به یک دلیل وجود دارند و آن چیزی نیست جز حفاظت از سرنشینان از صدمه دیدگی در تصادفات.

ایربگ های ساخت ZF-TRW و کمربند نصب شده توسط هیوندای و کیا در خودروها خلاف این مساله را ثابت می کنند، آنها هنگام تصادف کارایی ندارند.

این چندمین باری است که گروه هیوندای کیا در برابر مشتریان مطالبه گر آمریکایی به مشکل بر می خورند. چندی پیش نیز آتش گرفتن محصولات این گروه باعث تشکیل پرونده ای حقوقی و صدور فراخوان شد. حال باید منتظر ماند و دید که عکس العمل کره ای ها در قبال این شکایت جدید چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مشتري آمريكايي تو اون بازار چرا بايد محصول امريكايي و اروپايي و بعضا ژاپني رو بزاره بره كره اي بخره؟!?

    بازار امريكا به صنايع شرق اجازه پيشرفت داد و بلاخره اين هم برخي تفاوت هاي اخلاقي بين مديريت اروپايي با شرقي هست ...
    اميدوارم دوباره اين اشتباها رو با راه دادن به چين انجام ندن...


    اصولا يك اصل در شرق حاكمه اونم موفقيت به هر قيمتي ، فروش به هر قيمتي..

    كه در بين مديريت و مهندسي اروپا خيلي كم رايجه!

    • 7.62mm
      7.62mm | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

      گل پسر، اینکه فکر میکنی سیاست فروش شرق به هر قیمتیه و غرب خلاف اون، نشون میده هیچوقت تو یک شرکت غربی کار نکردی! واقعیت خیلی با پیش فرضیاتت متفاوته.

مطالب پیشنهادی