ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجمع عمومی همراه اول برگزار شد؛ افزایش ۲۱ درصدی درآمد در سال ۹۷

امروز (۱۵ اردیبهشت) مجمع عمومی سالیانه همراه اول برگزار و مقرر شد سود ۳۱۲۵ ریالی به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت شود. اما آنچه رویدادهای اینچنینی را جذاب می‌کند، ارائه عملکرد اپراتور اول کشور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۶

امروز (۱۵ اردیبهشت) مجمع عمومی سالیانه همراه اول برگزار و مقرر شد سود ۳۱۲۵ ریالی به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت شود. اما آنچه رویدادهای اینچنینی را جذاب می‌کند، ارائه عملکرد اپراتور اول کشور است. مدیران همراه اول در برابر سهامداران خود قرار گرفتند تا بگویند در سال ۹۷ چه اقداماتی انجام داده‌اند و برای سال ۹۸ چه پیش‌بینی‌هایی دارند.

همراه اول در سال ۹۷، رقمی معادل ۱۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان درآمد داشته است. این عدد در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر سود خالص همراه اول معادل ۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان بوده که این رقم هم افزایش ۹ درصدی داشته. از سوی دیگر میزان سرمایه گذاری همراه اول در زیرساخت‌ها، سال گذشته به ۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

«حمید فرهنگ»، مدیرعامل همراه اول همچنین خبر داد که در یک سال اخیر بیشتر از ۸.۳ میلیون مشترک جدید جذب این اپراتور شده‌اند و حالا سهم سیم‌کارت‌های فعال همراه اول از کل بازار موبایل ایران از ۵۷ درصد به ۶۰.۱ درصد افزایش یافته است. او همچنین گفت که همراه اول تاکنون ۱۱۰ میلیون سیم‌کارت فروخته است.

بر اساس گزارشی که فرهنگ ارائه داد، همراه اول در ایران و خاورمیانه بزرگ‌ترین اپراتور موبایل است و در زمینه تعداد مشترک سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، رتبه هفدهم در جهان را از بین ۱۰۰۳ اپراتور در اختیار دارد.

مدیرعامل همراه اول خبر داد که این اپراتور ۳۲ میلیون مشترک دیتا دارد و رشد مصرف دیتا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، معادل ۱.۷ برابر افزایش داشته است. به گفته او، در کل سال ۹۶ مشترکان همراه اول ۷۸۸ پتابایت دیتا مصرف کرده‌اند که این رقم در سال ۹۷ به ۱۳۱۴ پتابایت رسیده است. بالاترین رکورد همراه اول در زمینه ترافیک روزانه هم ۵۴۱۹ ترابایت بوده است.

حمید فرهنگ همچنین با اشاره به تعداد مشترکان این اپراتور، گفت که همراه اول ۸۳ میلیون مشتری دارد که از این میزان روزانه ۵۳ میلیون مشترک به شکل دائم به شبکه متصل هستند. او در مورد درآمدهای همراه اول از خدمات ارزش افزوده نیز گفت: «در حوزه خدمات ارزش افزوده وعده درآمد مشروع و رضایت مردم از خدمات را دادم که این هدف در دستور کار قرار گرفت تا درآمدزایی داشته باشیم و خدمات مناسبی ارائه دهیم. با وجود سخت گیری در حوزه VAS بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و رضایتمندی مشتریان نیز در این حوزه ۷۵ درصد بوده است.»

پیش‌بینی هیات مدیره همراه اول برای سال ۹۸ هم به این ترتیب بود که درآمد عملیاتی از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان، یعنی ۱۸.۵ درصد افزایش پیدا کند. همراه اول همچنین پیش‌بینی می‌کند که در سال ۹۸، سود عملیاتی نیز به ۲۱ درصد، یعنی ۴ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی