ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اج با قابلیت‌های جدید و ارتقای حریم خصوصی از راه می‌رسد

مایکروسافت در اثنای پیاده سازی موتور کرومیوم در اج به کاربران وعده تغییرات قابل توجه را داد و حالا در بیلد ۲۰۱۹ بخشی از آن را عملی کرده است. این تغییرات شامل قابلیت های حریم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۷

مایکروسافت در اثنای پیاده سازی موتور کرومیوم در اج به کاربران وعده تغییرات قابل توجه را داد و حالا در بیلد ۲۰۱۹ بخشی از آن را عملی کرده است. این تغییرات شامل قابلیت های حریم خصوصی و ابزارهای کاربردی نظیر اجرای سرویس ها و اپ های قدیمی مبتنی بر وب می شود.

هرچند مسئولان مایکروسافت تایید کرده اند که اینترنت اکسپلورر دیگر یک مرورگر به حساب نمی آید اما برخی کاربران به دلایلی نظیر عدم اجرای اپ های قدیمی در مرورگرهای جدید کماکان از آن استفاده می کنند و حالا کمپانی ردموندی قابلیت ویژه ای را در اج برای آنها در نظر گرفته است.

نسخه فعلی اج اینترنت اکسپلورر ۱۱ را در ویندوز ۱۰ باز می کند که رابط کاربری جداگانه ای داشته و با برخی سایت ها کار نمی کند. قابلیت جدید که حالت اینترنت اکسپلورر نام گرفته، محتوا را در یک تب اج باز کرده و به جز یک لوگوی IE کوچک تغییر دیگری را حس نخواهید کرد.

علاوه بر این سه سطح جدید از حریم خصوصی به مرورگر اضافه شده که شامل Unrestricted، Balanced و Strict است و هر یک از تنظیمات جداگانه برای مواردی نظیر ردیابی اپ های شخص ثالث بهره می برند.

در نهایت نوبت به گزینه مجموعه ها یا Collections می رسد که علاوه بر پوشه بوک‌مارک کلکسیونی از یادداشت ها و یکپارچه سازی کامل آفیس را به ارمغان می آورد. Collections را می توان با کاربران دیگر به اشتراک گذاشت یا یک خروجی کامل از آن گرفت.

بهینه سازی دیگر اج بیشتر روی توسعه دهندگان متمرکز است تا کاربران. پس از پیاده سازی موتور کرومیوم در اج میزان سازگاری این مرورگر با افزونه ها و ویجت های مبتنی بر کرومیوم برای توسعه دهندگان یک سوال بود و حالا مایکروسافت اعلام کرده که تمامی وب سایت ها و افزونه های سازگار با موتور گوگل، بدون نیاز به هیچ تغییر اضافه ای در اج هم به خوبی اجرا خواهند شد.

قابلیت های جدید در ماه های آینده و با انتشار نسخه کامل مایکروسافت اج از راه می رسند اما اینسایدرها شانس آزمایش قابلیت ها را زودتر پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی